Mint arról korábban beszámoltunk, Peter van Merksteijn tíz világbajnoki futamra bérel a Citroën-gyártól egy DS3 WRC-t. A holland fiatalember már a 2011-es idény első versenyén Svédországban rajthoz állt volna, de várnia kell.
A fiatalember a bajnokság harmadik versenyétől, a március 24-én kezdődő Portugál-ralitól kezdve a Finn-ralit kivéve az összes futamon indul. Vagyis továbbra is tíz versenyen szerepel.
„Megállapodásunk volt Svédországra, de nincs elég autó arra a futamra” – mondta Gerard Grove, a Van Merksteijn Motorsport csapat vezetője. A Citroën Racinggel történt egyeztetést követően úgy döntöttünk, hogy nem indulunk, hogy lehetőséget biztosítsunk Petter Solbergnek, hogy ő vezessen. Argentínába megyünk, nem Svédországba.”
Elég egyértelmű, hogy az Argentin-rali költségei jóval magasabbak, mint a Franciaországhoz közelebb található svéd futamé, így a Citroën biztosan veszít valamennyi pénzt ezen az oldalon, de Solberg sokkal többet érhet nekik. Ha összejön a pénze, akkor egész évre bérel autót, ami sokat hoz a francia gyárnak, illetve az ő képességei ott is jól jönnek, hogy pontokat vehet el a Ford pilótáitól egy-egy jó eredménnyel, ami a bajnokságban kifizetődő a Citroënnek, annak ellenére, hogy Solberg privát versenyző.
Azért persze az is érdekes, hogy a Citroën csak négy versenyautót tud az évad rajtjáig elkészíteni, miközben a Ford számára a Fiesta WRC-ket készítő M-sport nyolc autót szállít oda.