Eddig a Caterham egyetlen modell, a Super 7 köré építette a teljes kínálatát, most azonban új autóval jelentkezett a brit gyár. A hagyományokat azonban nem hazudtolták meg, a versenytípusokat fejlesztő Lola segítségével egy különösen könnyű járgányt hoztak össze.
Az alumínium központi vázra épülő autó padlólemezét a Caterham tervezte, a Lola a karosszéria formájának kialakításánál segédkezett. A 2,0 literes, kompresszoros motor a Fordtól, a kormányról kapcsolható szekvenciális váltó a Hewlandtól érkezett. A középre beépített motor a hátsó kerekeket hajtja természetesen önzáró differenciálművön keresztül.
A versenyzőknek, vagyis zárt pályára készült autó mindössze 545 kilót nyom, ehhez képest a motorja 305 lóerős (túltöltéssel 335 LE). Ellenfelei csak szupersportkocsik lehetnek, pl. a Bugatti Veyron több mint 1,8 tonna, ami 3,3-szor annyi, mint a Caterham SP/300.R tömege, de teljesítményük is hasonlóan aránylik.
Nem meglepő hát, hogy a Caterham adatai szerint 2,5 másodperc is elég az autónak, hogy elérje a százas tempót, hozva a Veyron dinamikáját. Persze erő hiányában a légellenállást nem tudja legyőzni, így a végsebessége „csak” 274 km/óra.
Mindez persze csak a német autópályán lenne érdekes, a 2012-ben induló márkasorozat résztvevőit sokkal jobban érdekli majd, hogy a karosszéria 250 km/óránál 450 kilós leszorítóerőt termel. De azért mégsem annyira érdektelen a csúcssebesség, mivel a Caterham elárulta, hogy már készül a kocsi utcai változata, amellyel minden bizonnyal megpróbálnak borsot törni majd a Nürburgring leggyorsabb rendszámos autója, a Radical orra alá. Mindezt nettó 60 ezer fontos (19,5 millió forint) áron.