Február második hetében kezdődik a 2011-es rali-világbajnokság, ahol az idei évtől új modellekkel indulnak a WRC kategória résztvevői. A Citroën a DS3-ból, a Ford a Fiestából épített új versenyautót. Míg a Citroën egy komolyabb teszttel készül az évadnyitóra, a Ford úgy döntött, éles körülmények között, versenyen is próbára teszi a technikát.
A négynapos havas tesztet követően a Ford Fiesta RS WRC rajthoz áll a finn bajnokság egyik futamán, a január 28-29. között rendezett Artic Lapland Rallyn. Nem a Ford hivatalos csapataként neveznek, így az autó nem az új színkombinációban lesz látható, hanem a teszteken használatos fehérben.
„A Fiesta RS WRC-t több ezer kilométeren keresztül teszteltük az elmúlt négy-öt hónapban, mindazonáltal egy hagyományos teszt nem tudja lemásolni az autó versenyen való megismerését. Meggyőződésünk, hogy az Arctic Rally ideális felkészülést jelent mind a csapatnak, mind a pilótáknak a Svéd-rali előtt” – mondta a Ford csapat vezetője, Malcolm Wilson.
Mikko Hirvonen fog vezetni a havas verseny első napján, majd másnap csapattársa, Jari Matti Latvala ülhet a volán mögé. A két finn közül utóbbi jár jobban, mert többet vezethet. A pénteki öt szakasz 98,47, a szombati öt 132,99 kilométert tesz ki.
„Egy normál tesztnél a pilóta ugyanazt az útszakaszt használja folyamatosan, és gyorsan megtanulja, hogyan vezessen. Az Arctic Rallyn majdnem minden szakasz egyszer lesz, ami lehetőséget ad a csapatnak, hogy lássuk, hogyan teljesít az autó versenykörülmények között. Az egyes etapok olyan hosszúak lesznek, akár a világbajnokságon, szóval valóban jó lehetőséget biztosít” – tette hozzá Latvala.
Nem újdonság a finn havas bajnokság használata felkészülésként, tavaly Kimi Räikkönen és Dani Sordo is ugyanígy melegített az évad előtt.
Hóban tesztelik a Fiestát: