Március elején, a Genfi Autószalonon mutatja be a Mazda legújabb tanulmányautóját, a Minagit. A jármű valószínűleg a 2008-ban leleplezett Kazamai koncepció utódja. Ahogy az, úgy a Minagi is egy szabadidő-autót jövendöl, csak az újabb tanulmány már kevésbé futurisztikus, közelebb áll a szériaautókhoz. Formáját a Mazda új formatervezési iránya, a Kodo szerint alakították ki.
A koncepcióautóban megtalálhatók lesznek a korábban beharangozott új Mazda-technológiák, amelyeket közös néven Skyactivnak hív a gyár. A Mazda ezek nyomán azt várja, hogy autói átlagos fogyasztása a 2008-as szinthez képest 30%-kal csökkenjen 2015-ig.
Az új fejlesztésű felfüggesztések 14%-kal, az új váz pedig 8%-kal könnyebb, mint most, a Skyactiv-G benzinmotor pedig villanymotor nélkül hozza az eddig csak a hibrideknél tapasztalt fogyasztási szintet. Új automata váltót is fejlesztenek Skyactiv néven, amely ötvözi a konvencionális automata, CVT és dupla kuplungos váltók előnyeit, ugyanakkor 7%-os fogyasztáscsökkenést biztosít az aktuális automatikus váltókhoz képest.
Bár a Mazda hivatalos közleménye ilyesmiről nem tesz említést, a kiszivárgott hírek szerint a tanulmányból év végére lehet sorozatgyártású modell, CX-5 néven, kiegészítve a jelenlegi CX-7 és CX-9 modellekre épülő szabadidőautó-kínálatot. Egyes pletykák szerint az autó nem más, mint a Ford Kuga japán változata, ami nem lenne teljesen elvetélt ötlet, hiszen korábban a Mazda Tribute és a Ford Escape, illetve a B2500 és a Ranger is sok tekintetben azonos modellek voltak.