Sikeres évet zárt az Audi Hungaria Motor Kft., a jármű- és a motorgyártás területén is jelentős növekedést ért el. 2010-ben összesen 1 648 030 erőforrás készült Győrben, ami 19 százalékkal több az előző év eredményéhez képest, amikor kevesebb, mint 1,4 millió darab készült.
Járművekből is több hagyta el a szerelőcsarnokot tavaly, mint az azt megelőző idényben. 2010-ben összesen 38 541 autó készült Győrben, ami 18,2 százalékos növekedést jelent a 2009-es 32 ezerhez képest. A növekedés egyértelmű, de a válság előtti szint még messze van, 2008-ban 1,9 millió motor és hatvanezer autó készült.
Továbbra is többféle blokkot gyárt a magyar vállalat a Volkswagen-konszern különféle típusai számára. A motorgyártásban 2010-ben 16 új variánst vezettek be.
Legtöbb a négyhengeresből készült, az ilyen benzines és dízelekből összesen 1,284 milliót szereltek össze. Öthengeres benzinesből 1327, hathengeresekből 249 622, nyolchengeresekből 27 406 darabot állítottak össze. A különösen drága modellek számára fent tartott V10-es benzinesből 5773 született, míg a V12-es igazi unikum, hiszen csak 419 készült.
Az év egyik legfontosabb eseménye a motorgyártás területen a Kísérleti Motorgyártó Központ megnyitása volt. A sorozatgyártásban készülő motorok mellett immár kísérleti aggregátok is születnek Győrben.
Az első számú modell az Audi Hungariánál a TT Coupé, amelyből a tavalyinál is többet, 20 413 darabot gyártottak. TT Roadsterből 5804, A3 Cabriolet-ból 12 309 darab készült. Idén már egy negyedik modell is szerepel majd a statisztikában, miután tavaly év végén az Audi RS3 is bekerült a termékválasztékba.
Az igazi bővülés azonban 2013-ra várható, miután addigra az Audi AG 900 millió eurós beruházás nyomán a jelenleg működő motor- és járműgyártást a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővíti.