Megjelentek az első hivatalos képek a Pagani Zonda utódjáról. Egyelőre azonban nem Horacio Pagani jelentette be új modelljét, hanem a spanyol CAR magazin következő számának oldalai kerültek fel a megjelenés előtt az internetre, akik már megkapták a fotókat.
Ennek megfelelően már számos dolgot tudhatunk az autóról, például azt is, hogy Huayra-nak hívják. Bár ez nem olyan frappáns, mint a Zonda, de egy tőről fakadnak. A Zonda egy szél Pagani hazájában, Argentínában, míg a Huayra szelet jelent a perui Kecsua indiánok ősi nyelvén.
Nem ez lesz az első Huayra, ugyanis Argetniában létezett ilyen néven egy Ford motoros autó 1968 és 1973 között. Heriberto Pronello járműve elsősorban versenyzésre született.
A jelenlegi információnk szerint a Huayra nem egy tökéletesen új modell, hanem részben a Zonda továbbfejlesztéséből született. Úgy, hírlik az előd karbon vázát fejlesztette tovább az olasz manufaktúra, de több mint 3700 alkatrész teljesen új. A külseje például csak nyomokban emlékeztet elődjére. A Zonda se volt egy simulékony alak, de a Huayra „hatalmas szája” igazán agresszív.
Újdonság a sirályszárnyas ajtómegoldás is, ezt eddig nem alkalmazta a Pagani. De ez azt is jelenti, hogy hagyományos változatot is ki kellett dolgozniuk, hiszen biztosan készül majd roadster is a kocsiból, ott pedig a felfelé nyíló ajtók nem alkalmazhatóak.
Természetesen nemcsak a váz, de a karosszéria nagy része is karbonból készül és láthatóan a tervezők igyekeztek az autó minden részletét úgy kialakítani, hogy minél nagyobb leszorítóerőt érjenek el. Ez pedig különösen kiemelkedő vezetési élményt biztosít majd a kiválasztottaknak, miután pl Bugatti Veyronhoz képest sokkal-sokkal könnyebb, nagyjából 1250 kilós.
Talán az utastér emlékeztet leginkább a Zondára főként a hasonló szellőzőnyílások és a táskaszerű kesztyűtartó okán. Ugyanakkor látható, hogy az új modell a 21. század szülötte, a középkonzolt egy méteres képernyő uralja, míg elődjével ellentétben, ebben az autóban már légzsák is van.
Ez nem is baj, hiszen avatatlan kezekben köz- és önveszélyes fegyver lehet a Pagani, annál is inkább mert elődjénél is erősebb. Motorját továbbra is az AMG szállítja, de az már nem szívó, hanem egy turbó. A speciálisan a Pagani igényeinek gyártott és hangolt 6,0 literes V12-es teljesítménye 700 lóerő, míg maximális nyomatéka 990 Nm. A bődületes teljesítmény ellenére az autó képes lesz az Euro 5 emissziós norma tartására, ami azért fontos, mert így az Egyesült Államok teljes piacán értékesíthető lesz.
Az új motor a fejlesztés során bőven adott gondot a mérnököknek, sorra írták le a hajtás különböző elemeit, amelyek nem bírtak a bődületes nyomatékkal, miután Horacio Pagani kézi váltót képzelt el autójába, az AMG viszont automatát használ. A megoldást a versenysportban érdekelt Xtrac szállította, akik képesek voltak elkészíteni egy hétsebességes szekvenciális váltót a kocsihoz.
Ügyes vezetővel a Huayra képes lesz három másodpercnél is rövidebb idő alatt elérni a 100 km/órás sebességet. A középmotoros sportkocsi végsebessége pedig 350 km/óra felett van. A lassításról elsősorban karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak, de nagy sebesség esetén besegít a hátul kialakított fékszárny is.
Az autó alapára egymillió euró, amit nemcsak a kivételes műszaki tartalomért és a kifinomult kivitelezésért kér el Pagani Úr, hanem mert továbbra is igen exkluzív autót kínál. Az Huayrából mindössze évi 20-40 darab készül. Persze így sem lesz olyan ritka mint a Zonda, abból 1999 óta csak 117 darab hagyta el a Modena közelében, San Cesario sul Panaroban található üzemet. A nagyobb darabszámhoz a Pagani új gyárat is épít a régi közelében, amelyet viszont professzionális szervizzé alakítanak át.