Villanyautót fejleszt a Mazda. Az elektromos járművet 2012 tavaszától lízingszerződéssel adják bérbe Japánban. Ezzel biztosítható, hogy mindvégig a gyár felügyelete alatt maradjon a technika.
Az új modell, amely a Mazda2 kisautó alapjaira (Demio Japánban) épül, előreláthatólag 200 km távolságra juthat el egyetlen feltöltéssel. A tervek szerint leginkább kormányzati, illetve flottapartnerek használják majd.
A Mazda kutatásai szerint ezek az autók elsősorban olyan vásárlók számára lehetnek jók, akik városban vagy rövidebb távú ingázásra használják autójukat. A programtól a Mazda azt reméli, hogy szélesíteni tudja ismereteit az elektromos járművek használati feltételeinek és irányításának területén. A Mazda ugyanis más jövőt vizionál.
Úgy vélik a közeli jövőben túlnyomórészt a belső égésű motor marad a mobilizáció alapvető technikája, ezért elsősorban ennek fejlesztését folytatják. A hatékonyabb motorok és sebességváltók mellett a jelentős súlycsökkentést tűzte ki célul a gyár, amely ugyanakkor alkalmazza a fékenergia-visszavezetés és hibrid hajtóműveket is a hamarosan érkező új típusainál.