Talán nem is tűnt fel Önöknek, de azért kissé furcsa, hogy a Volkswagen miért választotta legtakarékosabb autója világpremierjéül a szén-hidrogénekből – vagyis az olaj- és gázeladásokból – meggazdagodott Katart. Ezt akár sértőnek is találhatnánk. No, de mint kiderült, nem ez volt az egyetlen autó, amit az első Katar Motor Show-n lelepleztek. Egy igazi világpremier garantálta a figyelmet a többinek is.
Úgy tűnik, a Volkswagen igyekszik valódi pénzre váltani a Dakar-győzelemre költött euró tízmilliókat. Mint ismeretes, a 2011-es Dakar-ralit a katari Nasszer Al-Attijah nyerte egy Volkswagen Touareggel. A Dakar ugyan Dél-Amerikában zajlott, de Katar környékén is van elég sivatag. Nem árthat, ha minden katari milliomos (vannak sokan) garázsába begurítnak egy-egy Touareget.
Ennek megfelelően két Touareg tanulmányt is kiállított a Volkswagen. Az egyik a Dakart megnyerő Race Touareg háziasított változata. A Race Touareg 3 Qatar megmutatja, milyen lenne a versenyautó, ha utcai variánst készítenének belőle.
Motorja ugyanúgy 310 lóerős dízel, amivel hat másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. De nemcsak a motor, a karosszéria formája is követi az igazi versenyautóét, két méter széles szélcsatornában formázott, műanyag doboz. Ugyanúgy terepgumikat visel, csak nem 16, hanem 18 colos méretben.
Az utastér ugyan kevésbé puritán, mint a valódi versenyautó, de versenyzésre még alkalmas lenne, miután Recaro ülések, négypontos övek és bukócső is van. A karbonnal díszített műszerfal, kormány kialakítása, a kapcsolók, karok is jól hozzák a versenyérzést.
Az autó különleges fehér fényezést kapott némi arany színnel díszítve. Ugyanilyen a színkombináció a másik tanulmányon, a Touareg Gold Edition modellen is, azzal a különbséggel, hogy valódi aranyat használtak a tervezők. Jutott a nemesfémből az egyedi 22 colos keréktárcsákra, a tetősínekre, a hűtőmaszkra, az ablakok és ajtók díszléceire is, de a VW jel, a Touareg névtábla és a V8 típusjelzési is sárgásan csillog.
Belülre is jócskán juttattak az aranyból. Ami a hagyományos modellekben krómszínű, az itt arany, de a bőrborítást is a történelmet is befolyásoló fém színének megfelelő cérnával varrták. Az ajtókon, a műszerfalon hagyományos bőrt találunk, az üléseket Nappa bőr borítja. Az összhatás igazi keleti kényelmet sugall.
Bár tanulmányokról beszélünk, ez csak Európában jelenti azt, hogy, raktárba, múzeumba kerülnek a kiállítás után. A Volkswagen közleménye szerint ugyanis csak EGYELŐRE NEM megvásárolhatók. Magyarra fordítva, piacra kerülnek. Ha megnyílik az arab milliomosok pénztárcája.