Követve a Twingo RS, Clio RS és a normál Twingo modelleket, a Renault elkészítette negyedik Gordini modelljét, amely ismét az 1960-as, 70-es évek legendás versenyautó-építőjének, Amédée Gordininek állít emléket. A legújabb sportmodell alapját a Wind adja. Az exkluzív kivitelű roadstert március elején, a Genfi Autószalonon állítja ki elsőként a Renault.
Ahogy minden Gordini-modell, a Wind is egyedi kék fényezést kap és nem hiányzik a két fehér csík sem, amely végigfut a karosszérián. A különleges kék szín nemcsak a karosszérián, de a 17 colos keréktárcsákon is feltűnik, míg a kontrasztot adó fehérből jut a visszapillantókra és a lökhárítók csinosítására is. A nyitható tető ennél a modellnél fekete.
Belül sem hagy kétséget származása felől az autó, hiszen a jellegzetes színek, együtt vagy külön, de feltűnnek a kormányon, az üléseken, az ajtóbehúzókon, a váltószoknyán és a szőnyegeken is. A Gordini név pedig felkerült a váltógombra is.
Műszakilag nincs újdonság, azaz a Wind Gordini is 1,2-es turbómotort kap, amelynek 100 lóerős teljesítménye 10,5 másodperces gyorsulást és 190 km/órás végsebességet enged meg, akárcsak a többi Windnél.
Amédée Gordini 1899-ben született, egy évvel az után, hogy elkészült az első Renault. Az után, hogy együléses versenyautókon dolgozott szerelőként, az általa átépített Renault R8-asok megszerezték az 1., a 3., a 4. és az 5. helyet az 1964-es Korzika-ralin, elindítva ezzel egy sikersorozatot. Gordini több mint 200 000 Renault-t alakított át.
Az olasz születésű autóversenyző nevével eddig többek között a Renault 5 Alpine Turbo, Renault 8, Renault 12 modellekből és legutóbb a 2004-ben a Clióból készült Gordini változat.