Az autó születésének 125. évfordulója alkalmából három üzemanyagcellás B-osztályt indított útnak szombaton a Mercedes-Benz. A különleges járműveket Michael Schumacher és F1-es kollégái, Nico Rosberg és David Coulthard indították el a tervezett 125 napos túrára, a versenyzők hajtottak a színpadra a kocsikkal.

A tavaly óta – mondhatni – sorozatgyártásban készülő járművek 30 000 kilométert tesznek majd meg, miközben 14 országot érintenek négy kontinensen, majd visszatérnek Stuttgartba, oda, ahonnan indultak. 

Hidrogén Mercik a világ körül 1
Hidrogén Mercik a világ körül 9 A hajtóanyag gáz halmazállapotú hidrogén, ami az üzemanyagcellában villamos energiává alakul, miközben csupán vízgőz keletkezik. Az autót mozgató elektromos motor teljesítménye 136 lóerő, maximális nyomatéka 290 Nm. A jármű csúcssebessége 170 km/óra. 385 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel, és -25 fokos hőmérsékletig képes üzemelni. Alkalmaznak lítiumion akkumulátort is, amely 35 kW-os teljesítménnyel képes támogatni a rendszert, ugyanakkor lassításkor az autó a mozgási energiát árammá átalakítva tölti a telepeket.

A Mercedes ezzel szeretné megmutatni, hogy technológiája biztonságos és megbízható még hosszú távon, a legkülönbözőbb út- és időjárási körülmények között is. Mint mondják, az üzemanyagcellás járművek egyesítik az elektromos autók előnyeit a rövid töltési idővel (ugyanannyi idő alatt megtankolható, mint egy normál modell).

Persze ez szép és jó, de azért a kísérlet sikeréhez nem árt az ipari gázok szállítására szakosodott Linde támogatása sem, amely biztosítja a kocsik hidrogénellátását a túra során egy mobil töltőkocsival. Ezen felül a Lindének 15 országban összesen 70 kútja van, tehát azért még akadna gondunk bőven, ha mi akarnánk egy ilyen autóval furikázni.