A BMW és a PSA Peugeot-Citroën szorosabban együttműködik a jövőben, kiterjesztve a kooperációt a hibrid üzemű gépkocsik fejlesztésére és gyártására – írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Mint a német újság megtudta, a két konszern képviselői szerdán írják alá a fenti tartalmú hivatalos szerződést. A hibrid hajtású gépkocsikban egy hagyományos belső égésű (Otto- vagy dízelmotor) és egy kisebb teljesítményű villanymotor alkotja a jármű erőforrását.
Az együttműködés bevallott célja a hibrid technika fejlesztésével járó hatalmas költségek megosztása. A francia cég – a Volkswagen-csoport mögött Európa második legnagyobb autógyártója – a maga hatalmas gyártási mennyiségét viszi be „hozományként” a kooperációba, és profitál a bajor cég know-how-jából. A BMW viszont, amely termelés mutatóit tekintve a kisebb autógyárak közé tartozik, a költségek lefaragása érdekében szorul rá az együttműködésre a nagy sorozatban termelő partnerrel.
A német-francia kooperáció nem előzmény nélküli: a PSA által gyártott kisautókba, valamint a BMW égisze alatt készülő MINI-kbe évek óta kerülnek közös motorok. BMW-eredetű benzines és PSA-születésű dízelt használnak.
A jövő hibrid hajtásának műszaki egységei közül nagy feszültségű energiatárolók és nagy feszültségű generátorok, valamint teljesítményelektronikai alkatrészek állnak a majdani kooperáció előterében. Utóbbiak hivatottak az akkumulátor és a villanymotor közötti „összhang” megteremtésére. A német partner esetében az új technikát várhatóan a BMW és a Mini új, orrmotorhajtású kompakt és kisautóiban fogják alkalmazni – írta a FAZ.
Forrás: MTI