Megújult külső és belső részletekkel, valamint a harmadik generációs benzines boxermotorcsalád premierjével lép piacra a Subaru Forester. A japán gyár designstúdiójának munkatársai a hűtőmaszk átrajzolásával tették karakteresebbé a szabadidő-autó megjelenését, az oldalindexeket pedig a visszapillantó tükrök házaiba integrálták. Utóbbiak formáját egyébként a kedvezőbb légellenállás érdekében megváltoztatták. Emellett két új külső fényezés váltja az eddigi kékes árnyalatokat, míg a 2.0XS modell kínálata új tervezésű, 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal bővült.

Megújult a Subaru Forester 1
Megújult a Subaru Forester 7


Az utastérben teljesen új a középső függőleges műszerfal-konzol, amely a modernebb audioegységnek, a nagy színes kijelzőnek és a mostantól kétzónás légkondicionáló kezelőfelületének ad helyet. A vezető előtti műszerek krómgyűrűt és fehér-kék-piros háttérvilágítást kaptak.

A remek terepjáró tulajdonságokkal rendelkező Forester futóműve is változott, a hatékonyabb útfogás és a komfortosabb gördülés érdekében új komponenseket és módosított hangolást alkalmaznak.

Ezeken túlmenően a 2011-es Forester legjelentősebb változása a márka harmadik generációs benzines boxermotorjának bemutatkozása. A négyhengeres, 16 szelepes motor az 1989 óta futó második nemzedékhez képest valamennyi paraméterét tekintve megújult: csupán a 2,0 literes lökettérfogat és a 150 lóerős teljesítmény maradt. A blokk szűkebb hengerfuratokat, de nagyobb lökethosszt kapott, új a kenési és a hűtési rendszer és persze a teljes motorvezérlés.

A 198 Nm-es maximális forgatónyomatékú boxermotor teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat és a kifutó generációhoz viszonyítva mintegy 10%-kal gazdaságosabban üzemel. A hajtásláncban ötfokozatú manuális vagy opciós négyfokozatú, automata sebességváltó csatlakozik hozzá.