A Volkswagen-konszern tervei szerint 2018-ra világelső lesz az autóeladásban, ehhez minden márkának növelnie kell értékesítését. Az Audi növekedésének fő potenciálja a kisebb modellek értékesítésében lehet. Nemrég mutatkozott be az A1, de már tervezik az A2-t is.  

Túl drága volt és a vevők még nem voltak meg egy prémium kisautóhoz
Túl drága volt és a vevők még nem voltak meg egy prémium kisautóhoz

Túl drága volt és a vevők még nem voltak meg egy prémium kisautóhoz

Túl drága volt és a vevők még nem voltak meg egy prémium kisautóhoz


Korábban, 1999 és 2005 között már volt ilyen néven autója a német márkának, de mivel nem hozta az elvárt számokat, utód nélkül szűnt meg. Az A8-astól átemelt alumíniumkarosszéria hiába hangzik nagyon jól, a vevők nem szerették megfizetni annak felárát.

A tervezett új modell azonban sokkal kommerszebb lesz, ami a karosszériaépítés technikáját illeti, viszont a hajtása eltér a hagyományostól. Az új Audi A2 a pletykák szerint hibrid és elektromos hajtással kerül piacra. A hibridben egy háromhengeres motort kombinálnak egy kisebb elektromos egységgel, míg a másik modellbe egy önállóan is 100 lóerős villanymotor kerülne, amely lítiumion akkumulátorból nyerné erejét.

Az Audi A2 a Volkswagen konszern új moduláris padlólemezére épül majd, amely elsőként várhatóan az új A3-asban mutatkozik be, majd megkapja a Golf is, és végül közel hatvan típusnál bevetik, miután a különleges szerkezet könnyen módosítható, így sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő. Lehetővé teszi többféle motor, benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is.

Várhatóan 2015-re készülhet el a sorozatgyártású A2, amelynek feladata lesz, hogy alternatívát jelentsen a BMW és a Mercedes kis villanyautóival szemben. Persze addig sem marad elektromos járgány nélkül az Audi, az A1 e-tron is elkészül.