Miközben mifelénk még a negyedik vonal sem készül el, a világ más nagyvárosaiban szaporodnak a metróvonalak, ahol már nemcsak a funkció, de a forma is fontos a megrendelőknek. Még 2010 nyarán a Siemens megbízta a BMW csoport amerikai formatervező irodáját egy új metrókocsi terveinek elkészítésével. Az Inspiro látványtervei elkészültek.

Metró a BMW-től 1
Metró a BMW-től 13


Persze nemcsak a vonzó küllemet kellett megvalósítani, hanem emellett biztosítani kellett a kényelmet, a funkcionalitást, az optimális szállítási kapacitást és a lehetőséget, hogy az egyes megrendelők valamelyest testre szabhassák a járművet.  

Olyan frappáns megoldások kerültek a járműre, mint az ajtók feletti digitális homokóra, amely jelzi, mennyi idő van még a be- és kiszállásra, állítólag ennek használatával egyenletesebbé, gyorsabbá tehető az utasáramlás. A jármű világítása dinamikusan változik a napszaknak megfelelően, reggel sokkal hidegebb. kékes fényt bocsát ki, míg este inkább vöröset. Az utastér központi kapaszkodóját a fákról mintázták, amelynek törzséből nyílnak újabb és újabb ágak. A természetesség jegyében az ülések akár fa utánzatú kivitelben is elérhetők.

Nem ez az első eset, hogy a BMW tervezői a tömegközlekedés kérdéskörében foglalatoskodnak, korábban terveztek már buszmegállót is, de dolgoztak már jachton és repülőn is.