A levelüket, amelyben elfogadhatóbb parkolást kértek, eljuttatták többek között Schmitt Pál köztársasági elnöknek és Tarlós István főpolgármesternek is.
Javaslataik a következők:
– valóban egységes parkolási rendszer bevezetése,
– 15 perc ingyenes parkolási idő bevezetése,
– egységes, a parkolási cégtől független ügyfélszolgálati irodák létrehozása,
– az ügyfélszolgálati ügyintézés alatt ingyenes parkolási lehetőség biztosítása,
– az ügyfélszolgálati irodák nyitva tartása a fizetőparkolás teljes üzemideje alatt,
– a helyben lakóknak alanyi jogon járó ingyenes parkolás családonként 2 autóra,
– az ingyenes lakossági engedély azonosítása a rendszám alapján,
– az első alkalommal kiszabott pótdíj összegének befagyasztása,
– a parkolási díjak csökkentése,
– a fizetőövezetek terjesztésének megállítása, csökkentése az igények szerint,
– a fizető várakozási üzemidő visszaállítása 8-18 óra közti időtartamra,
– a pótdíjazásban részt vevő minden eszköz, parkolóra, fényképezőgép, kézi számítógép hitelesítése, a manipulálási lehetőségek megakadályozása,
– a parkolóőrök hatósági személlyé nyilvánítása.
A fentieken túlmenően az EMPAMO kérvényezte a dugódíj végleges elvetését. Úgy vélik, a dugódíj környezetvédelmileg sem indokolt, szerintük az év jelentős részében Budapest levegőminősége jó értékeket mutat, az év néhány napján tapasztalható rossz levegőminőségért meg pont azok a civilek is felelősek, akik a dugódíj bevezetését követelik. Hiszen a legnagyobb hétköznapi forgalmi időszakokra időzített közlekedésblokkoló rendezvényeik hatalmas forgalmi dugókat, és ezzel levegőszennyezést okoznak. A dugódíj indokolatlan, és megfizethetetlen terhekkel sújtaná a lakókat és azokat a vállalkozásokat, üzleteket, akiknek az autó a munkaeszközük.
Továbbá kérik a kerékbilincselés megszüntetését, a közúti jelzések, útburkolati jelek, jelzőtáblák felújítását, karbantartását. Ugyanakkor szeretnék azt is elérni, hogy Budapest belvárosi részein hétköznap 8-19 óra között és a hétvégi csúcsforgalom ideje alatt, főútvonalakon, fő közlekedési utakon ne engedélyezzenek olyan civil rendezvényt, amely 2 percnél hosszabb ideig feltartaná a közlekedést, így felesleges káoszt és további környezeti terhelést róva az itt élőkre.
Forrás: EMPAMO