Az Európai Unióban hétfőn életbe lépett az a szabályozás, amelynek értelmében minden új személyautót és kisteherautót kötelezően nappali világítással (Daytime Running Light; DRL) kell felszerelni. A DRL-lel szembeni elsődleges követelmény, hogy automatikusan lépjen működésbe, amikor a motor beindul. Ezek olyan speciális lámpák, amelyek ugyan nem biztosítanak jobb látást a vezetőnek, de jobb láthatóságot biztosítanak a járműnek, miközben a hagyományos lámpákhoz képest kevesebb energiát fogyasztanak.

A még 2008-ban megszavazott új rendelet nyomán kezdtek igazán terjedni a LED-es megoldások az autóiparban. A látványban is fontos szerepet játszó fénygyűrűk a BMW-nél, illetve az Audi és Mercedes LED csíkjai is nappali menetfényként működnek, de pl. a Škoda az Octavia ködlámpáiban elhelyezett pluszizzóval oldotta meg a dolgot.

A bizottság emlékeztetett arra, hogy azokban az országokban, ahol már kötelező a nappali világítás, nagyon kedvezőek a tapasztalatok. A nappali fényszóróhasználat révén csökkenthető a közúti balesetek száma, amire nagy szükség van, mert 2009-ben több mint 35 ezer ember vesztette életét autóbalesetben Európában, és tizennégyszer ennyien súlyos sérüléseket szenvedtek.

Az Európai Bizottság brüsszeli közlése szerint másfél év múlva ugyanez az előírás a nagyobb teherautókra és a buszokra is vonatkozik majd.