Hamarosan itthon is megkezdődik a Peugeot 508 forgalmazása. Az új középkategóriás modell egyelőre csak hagyományos belső égésű motorokkal elérhető, ám a gyár már a típus tavalyi leleplezésekor közölte, hibridet is tervez. Az autó fejlesztése folyik, itt vannak az első kémfotók az 508 Hybrid4-ről.

Érkezik a 4×4-es hibrid Peugeot 1
Érkezik a 4×4-es hibrid Peugeot 9


A 2012-re elkészülő típusba 2,0 literes dízelmotor kerül, a hibrid rendszert állandó mágneses szinkronmotorral kiegészítve hozzák össze. A villanymotor számára a csomagtartó alatt elhelyezett, Ni-MH akkumulátorok biztosítanak energiát. A telepeket a jármű tölti, lassításkor generátorként működik a villanymotor.

A kocsi orrába kerülő és az első kerekeket hajtó dízel 163 lóerős (300 Nm), míg a hátul helyet kapó és a hátsó tengelyt hajtó villanymotor folyamatos teljesítménye 27 LE, ám rövid időre 37 LE csúcsteljesítményre is képes. Forgatónyomatéka az előbbiek analógiájára 100, illetve 200 Nm.

Az értékek összeadásából alakul ki a rendszer 200 lóerős csúcsteljesítménye, illetve 500 Nm-es nyomatéka. Ehhez képest a start&stop rendszerrel is ellátott autó szabványos fogyasztását négy liter alattinak ígéri a Peugeot, ami persze annak is köszönhető, hogy a jármű képes csak a villanymotort használva haladni, csak a hátsó kerekeket használva.

Auto mód esetén viszont az elektronika felügyeli a rendszert, beleértve az átváltást a dízel- és a villanymotor között. Összkerékhajtású mód választásakor a két motor a lehető legnagyobb mértékben együttműködik, a hátsó kerekeket a villanymotor hajtja, az elsőket pedig a dízel.

Úgy hírlik, a Peugeot az 508 szedán számára nem, csak a kombi karosszériával forgalmazza majd a hibridet, mert a lépcsőshátúban nem volt elég hely a plusztechnika kompromisszummentes elhelyezéséhez. Aki nem tud várni a jövő évig, hogy dízel-hibridhez jusson, annak jó hír, hogy a rendszer a 3008-ba is bekerül, amely már idén megérkezik.