Tavaly nagyot bukott a Peugeot Le Mans-ban. A francia csapat a 2010-es idényben minden hosszú távú versenyen verte az Audi gépeit, csak épp a legjelentősebb Le Mans-i 24 óráson nem. Hiába voltak az autóik gyorsabbak, sorra hullottak el, előbb a három gyári autó, majd a privát kézbe adott 2009-es kivitel is. Így aztán a lassabb Audik pilótái állhattak a dobogó minden fokára.
Ez azonban nem szegte kedvét a Peugeot-nak, 2011-ben újra ott lesznek, hogy bebizonyítsák, 2009-ben nem véletlenül nyertek Le Mans-ban. Erre az idényre új autót építettek. Bár látszólag a karosszéria nagyon hasonlít a tavalyi gépre, Bruno Famin, a Peugeot Sport technikai igazgatója úgy nyilatkozott, ez egy, az alapoktól teljesen új konstrukció. „Az egyetlen elem, amelyet átvettünk, az az ablaktörlő” – mondta.
Az Audihoz hasonlóan a Peugeot is bevezette a motortér feletti hatalmas függőleges szárnyat, amely valószínűleg a nagyobb végsebesség elérésében játszhat szerepet. Idén ugyanis a szabályok változása miatt jóval gyengébb motorokkal indulhatnak az LMP1-es autók, ahova a Peugeot-é is tartozik.
A Peugeot a korábbi V12-es helyett V8-as motort épített, de továbbra is turbódízel technikával. A 3,7 l-es motor nagyjából 550 lóerős, ami állítólag 150-nel kevesebb, mint tavaly. A visszafogott teljesítmény miatt viszont fontosabbá vált az aerodinamika, és ezért tervezte újjá az egyébként továbbra is 908 HDi FAP néven futó autót a gyár.
A karosszériát úgy módosították, hogy kompenzálja a kisebb motorteljesítményt, ami viszont kisebb leszorítóerőt eredményezett a kanyarokban, ezt viszont valódi tapadással igyekeznek kompenzálni, úgy, hogy az autóra a tavalyinál nagyobb abroncsok kerülnek előre.
Hamarosan kiderül, milyen munkát végeztek a franciák. A versenyautókat többek között Alexander Wurz, Stephane Sarazzin, Sebastien Bourdais és Anthony Davidson vezeti majd.