Mi sem mutatja jobban a koreai fejlődést, mint az autósportban történő részvétel. Komolyan gondolják, és egyre inkább teret hódítanak az európai-japán-amerikai márkák által uralt motorsportokban.

Eddig a Pikes Peak meghódítására tett kísérletek és a Drift világbajnokságbeli szereplés hallatán kaphattuk fel a fejünket. Mindkettő ugyanahhoz a névhez, Rhys Millen-hez köthető. Tulajdonképpen ő A hyundai pilótája. Most a ralipályák meghódítására készülnek, egy igencsak felpaprikázott vassal.

Dögös kis méregzsák 500 lóerővel!
Dögös kis méregzsák 500 lóerővel!

Dögös kis méregzsák 500 lóerővel!

Dögös kis méregzsák 500 lóerővel!


A Hyundai Veloster alapjaira épített turbós négyhengeres versenygépből 500 lóerőt és 800 Nm forgatónyomatékot préseltek ki. A megállásról családi pizza méretű hatdugattyús fékek gondoskodnak, és a pilóta ennek ellenére sem zuhan ki, mivel ötpontos öv szorítja testét a sparco ülésbe. A Millen csapata által átépített gép emellett jelentős fogyókúrára lett fogva, kihajították a felesleges kacatokat, és amit csak lehet pillekönnyű karbonszálas műanyagra cseréltek, így a mérleg bukócsövekkel, merevítésekkel együtt 1200 kilogrammnál állt meg.

Igaz ez a gép köszönő viszonyban sincs a WRC autókkal, viszont nem is a világbajnokságon akar hódítani, hanem az Egyesült Államokban. A tengerentúli ralikrossz bajnokságban nem zabolázzák úgy szabályok a tuningolás határait, így ott versenyezhet az 500 lóerős koreai.

A cél egyértelműen a márka népszerűsítése az amerikai fiatalok és sportrajongók körében, a három legyártott versenyautó közül a fronthajtásos verzióval kizárólag hírességek indulnak a bajnokságban.