A cégóriások mellett a kisebb gyártóknak is remek alkalom ez, hogy a kellően zsíros pénztárcák gazdái is felkapják a fejüket egy-egy exkluzív modell láttán. Ideális időpont egy legenda feltámasztására. Így gondolta ezt Gian Mario Rossignolo a Fiat volt marketingigazgatója is. Nem kisebb kalandra vállalkozott 79 évesen, mint a sportautók között komoly múlttal De Tomaso márka újjáélesztése.
Legendás a De Tomaso, de miért is?
A márka 1959-ben született, Modenában. Ennek ellenére egy argentin versenyzőt Alejandro De Tomaso-t tisztelhetünk alapítóként, ő volt lelke és motorja az emberöltőn át tartó történetnek. A legnagyobb sikereket az 1960-70-es években érték el, a műszaki újításokkal teletűzdelt Mangusta és Pantera modellekkel. A korabeli Ferrari és Lamborghini modellek méltó ellenfelei voltak, mind a külsőt, min a menetteljesítményeket tekintve, de legfőképp az ár tette versenyképessé a Panterákat. Féláron mérték, mégis az olajválság és a szűnni nem akaró hibák lassú lejtőre állították a céget, lassan a futottak még kategóriába csúsztak. A csőd és felszámolás végül 2004-ben következett be.
|
A hét éve csődbe jutott céget még 2009-ben vásárolta meg, és most jött el az idő egy konkrét modell bemutatására. Ez lesz a De Tomaso SLC, amelyet a BMW 5 GT és a Lexus Rx450-h ellenfeleként képzelhetünk el.
A négykerékhajtású luxusautó a tervek szerint három motorral lesz rendelhető, a legkomolyabb 550 lóerős V8-astól a 300 lovas V6-oson keresztül egészen a „szerény” 260 lóerős dízelig. Az SLC mellet még két típus gyártása várható, Rossignolo évi 8.000 legyártott autót remél. Az tény, nem keveset áldozott a feltámasztásra, összesen 34 milliárd forintnyi eurót fektetett be a siker reményében. Telephelyet vásárolt a Pininfarinától, és már 900 alkalmazottal a komplett gyártásra felkészülve várja a tömött zsebű vevőket.