A helyi szurkolók hatalmas ovációja közepette a P-G Andersson nyerte meg a Svéd-rali ma esti nyitó szakaszát. A svéd pilóta ezzel némileg meghálálta a rajongóknak azt a támogatást, amit a verseny előtt kapott. Nem erkölcsi, hanem igazi pénzbeli segítségről van szó. Nem volt pénze indulni, de elkezdtek gyűjteni neki és több mint 400 adomány érkezett. Így összejött a pénze a korábbi kétszeres Junior világbajnoknak, hogy béreljen egy új Fiesta WRC-t.

Tekintve, hogy megnyerte a nyitó szakaszt és holnap a nagyon havas pályákon, az igen előnyös 11. rajthely az övé, igen elégedett volt este. „Ez jó, nagyon jó. A legjobb öt között lehetünk az első nap végén” – mondta. „Óvatosan vezettem és egyáltalán nem tudtam, ettől lassú voltam vagy sem. De nyilvánvalóan nem. Remélem, holnap ugyanígy folytatom.”

A karlstadi behavazott ügetőpályán kialakított szinkronpályán Jari-Matti Latvala teljesítette a második leggyorsabb időt. A Ford finn pilótája szemre nagyon finoman, egyenletesen és gyorsan vezetett. Latvala 0,6 másodperccel volt lassabb, mint Andersson.


Pénz nélküli versenyző az élen a Svéd-ralin 1
Pénz nélküli versenyző az élen a Svéd-ralin 21 Petter Solbergenek nincsenek jó emlékei erről a helyszínről, hiszen egy éve ezen a szakaszon megpörgött, amivel igen sokat veszített. Most nem volt gondja és a shakedown után ismét a leggyorsabb Citroënesként jegyezte az időmérő. Testvérének, Henning Solbergnek azonban volt gondja, belecsúszott a szűk nyomvonalú pálya szélén futó hóvfalba. Hiába nyerte meg a shakedownt, itt 15 másodpercet veszített, így máris a 32.

Mikko Hirvonen és Sebastien Loeb máris megkezdték a csatát, miután a szervezők egymás mellett indították a két sztárt. Ők szinte végig fej-fej mellett haladtak, végül azonban a Fordos egy motorháztetőnyivel előbb haladt át a célon. Ugyanakkor az 1,9 kilométeres pályán egy másodpercet kaptak az Idén a Protonnal az IRC-ben induló Anderssontól, ami nem kevés.

Hirvonennek volt is magyarázata. „Rendben volt a menet, de volt egy kis gondunk a váltóval” – mondta a finn. „Nem úgy működött, ahogy kellett volna, szóval időt veszítettünk emiatt.”

Kimi Räikkönen délelőtti kicsúszása után, óvatosan terelte a Citroën  DS3-at, olyannyira, hogy nemcsak a WRC-ktől, de két N-s Subrautól is lassabb volt. A Top 10-be így is befért, nem úgy a szöges gumikkal most először versenyző Ken Block, ő csak 19. idővel ért célba.

A Svéd-rali állása az első nap után (1/22):

 1.  P-G Andersson       Ford     1p 39.7s
 2.  Jari-Matti Latvala  Ford      + 0.6s
 3.  Petter Solberg      Citroën    + 0.9s
 4.  Mikko Hirvonen      Ford      + 1.0s
 5.  Sebastien Loeb      Citroën    + 1.1s
 6.  Mads Ostberg        Ford      + 1.6s
 7.  Sebastien Ogier     Citroën    + 2.3s
 8.  Anders Grondahl     Subaru    + 5.9s
 9.  Patrik Flodin       Subaru    + 6.0s
10.  Kimi Raikkonen      Citroën    + 6.1s

A részletes eredményeket megnézheti erre a linkre kattintva.

A Finn-rali, holnap hat szakasszal folytatódik, valahogy ebben a hangulatban: