A Kia átalakul, halad és fejlődik. Ennek a folyamatnak a következő lépcsője az utolsó porcikáig megújuló Rio, amelyet teljes valójában a genfi autószalonon mutatnak be.
A koreai testvér, a Hyundai i20 padlólemezére épülő kisautó főleg markáns, európai szemnek is kellemes formájával fog hódítani. Ezt akárcsak a C’eed esetében nem a véletlenre, hanem egy az öreg kontinensről származó tervezőre Peter Schreyer-re bízták.
Feketével kihúzott sandító karvajlámpák, és a cég új egyen hűtőrácsa keretezik a formát, tény a Kia ezen a téren egyre inkább közelebb céloz a szívekhez. A méretek is változtak, a trendet követve nőt az
autó, hosszabb és szélesebb, a tengelytáv 7 centiméterrel nyúlt, a sportos jelleget hangsúlyozandó pedig 1,5 centivel csökkent a magasság. A számok tágasabb utasteret sejtetnek, ám a csomagtér így sem éri el a 300 litert, összesen 292 liternyi hely jut a poggyásznak.
A Hyundai testvérmotorok mellett várható még az 1.1 literes 70 lóerős dízel, meglepően alacsony 85 grammos széndioxid kibocsájtással, illetve egy teljesen új fejlesztésű 1.2 literes turbó-benzines, közvetlen befecskendezéssel.
Az értékesítés várhatóan 2011 szeptemberében kezdődik az ötajtós verzióval, ezt 2012-ben követi a háromajtós kivitel, amelyből a pletykák szerint készül egy igencsak felpaprikázott sportos kivitel is.