Minden autógyártó félte őrzi és és eteti az aranytojást tojó kínai tyúkot. Nem csoda, hiszen a hatalmas ország az egyetlen hely a világon, ahol rohamosan nőnek az autóeladások. Elképesztő mértékben bővül a piac, és mindenki meg akarja lovagolni a hullámot, még mielőtt kifullad.
Ezért hatalmas összegeket ölnek új gyártelepek létesítésébe. A Volkswagen és a PSA konszern együttesen több mint 30 milliárd forintnak megfelelő jüant fektetnek be idén. A legtöbb pénzt Guangdong tartományban költik, ez a térség a második legerősebb tartomány az autógyártás terén. Tavaly potom 1 milió 320 ezer autót raktak össze itt, és a számok még mindig emelkedő tendenciát mutatnak.
Még el sem szédültünk igazán, de a legmegdöbbentőbb adat csak most jön. Ezzel a teljesítménnyel a tartomány mindössze 9,5 százalékát adta az országos termelésnek. Hozzá kell tenni, javarészt belpiacra értékesítve.
A Toyota és a Honda már szintén gyárt itt, és pletykák szerint a General Motors sem várat magára, és hozza saját milliárdjait.
Úgy tűnik a kínaiaknak már nem kell külföldre utazni, hogy ellessék az autógyártás trükkjeit, a tanárok házhoz mennek.