Minden tekintetben különlegesre sikerült a Rali-világbajnokság új ötlete a Power Stage. Az adott futam utolsó szakaszát élő közvetítés mellett, külön pontokért versengve teszik meg a résztvevők. Az először a tegnap zárult Svéd-ralin bevetett újdonságon Sebastien Ogier volt a leggyorsabb, megelőzve Sebastien Loeböt és Jari-Matti Latvalát.
Ám mégsem ők voltak a főszereplők, hanem Petter Solberg és főként navigátora Chris Patterson. Történ ugyanis, hogy még péntek délután egy 80-as korlátozású útszakaszon 112 km/órával bemérte a rendőrség a párost. Svédországban viszont az a törvény, hogy, aki 30 km/óránál nagyobb sebességgel átlépi a megengedett sebességet, annak bevonják a jogosítványát. Az nem teljesen világos miért kapott 48 órás haladékot a páros, de tény, hogy a verseny utolsó szakasz már nem fért bele ebbe a limitbe.
Ezért aztán élő közvetítés ide vagy oda Patterson ült a volán mögé és Solberg a navigátorülésbe. „Ha bemutatkozol, mint vezető, csináld stílusosan” – mondta viccesen Patterson, aki soha nem vezetett még WRC-t. „Én egy vadiúj Citroën DS3 WRC-vel mutatkoztam be, egy hóból-jégből épült színpadon élő közvetítés mellett. Nem voltam ideges egyáltalán, nem volt miért aggódni. 60 km/órás átlagsebességet kellett mennem, hogy Sebastien Loeb előtt maradjunk, ezt még túl is teljesítettük. Csodálatos élmény volt, de a legfontosabb, hogy jó néhány pontot szereztünk és megőriztük az ötödik helyet.”
No persze ha Solberg vezet, akkor a negyedik hely is meglehetett volna, hiszen a szakaszt megelőzően Sebastien Ogier előtt álltak 7,3 másodperccel. Patterson viszont 3 perc 13,9 másodperc alatt teljesítette a 4,16 kilométeres szakaszt 51,2 másodperccel lassabban, mint francia ellenfelük.
Lehet, hogy a negyedik helyet elveszítették, de az egy pozíciónál sokkal többet nyertek a felhajtással, ami a nemigen látott akciót követett.
A Svéd-ralit végül Mikko Hirvonen nyerte, Ford Fiesta RS WRC-vel. Mögötte ugyanilyen autókkal Mads Ostberg és Jari-Matti Latvala végeztek. A részletekért kattintson erre a linkre.