Nem készül Polo R, így a 180 lóerős GTI marad a Polo kínálatának csúcsa.
Az elmúlt évben a Volkswagen létrehozott egy leányvállalatot, amely a sportos modellek fejlesztéséért volt felelős. Az a hír járta, hogy a Polo GTI-től erősebb, R modellen dolgoznak.

200 lóerőnél is nagyobb teljesítményt ígértek, amihez igazán a négykerék-hajtás felelt volna meg. A Polo padlólemeze azonban nem volt alkalmas az összkerékhajtás befogadására. Az Audinak időközben sikerült megoldania a quattro-hajtás beépítését az Polóval azonos platformra épülő A1-esbe. Nyitva állt az út a Polo R megvalósítása előtt, ám a Volkswagen visszakozott.

Gazdaságossági számításokra hivatkozva azt közölték, hogy annyira pici a rés a Polo GTI és a Golf GTI között, hogy nem éri meg egy új modellt fejleszteni. A négykerék-hajtást használhatták volna a CrossPolo-ban is, de a magas építésű kisautó enélkül is nagy népszerűségnek örvend, így ott is elvetették az alkalmazását.