Kívülről ugyan semmi nem utal rá, de az Audi A8 nyújtott változata számos módosításon esett át. A karosszéria páncélozást kapott, az ablakok golyóállóságát többrétegű, polikarbonáttal megerősített üvegezés biztosítja, valamint ellenállóbakká tették a küszöböket is.

A sajtóanyag szerint több hektárnyi aramid szövetet is beépítettek az autóba. Így az A8 teljesíti a VR7 védelmi szabvány előírásait, vagyis akár a kézigránátnak is ellenáll. A páncélozás önmagában 720 kg-al növelte meg az autó tömegét, ám az ajtók és ablakok módosítása erre még rátett 660-at.

Az autó védelmi rendszere tartalmaz még egy menekülési rendszert – ez pirotechnikai töltettel „nyitja” az ajtókat -, tűzoltó rendszert – amely égésgátló habbal borítja be a kerekeket, a padlólemezt és az üzemanyagtankot -, és a friss-levegő rendszer, amely a kémiai támadásokkal szemben védi meg az autó utasait. A gyorsabb előrejutást a sziréna szolgálja, a konvojban haladáskor szükséges kommunikációt pedig egy LED-es kijelző is támogatja. A sofőrnek és a védett személynek sem kell kiszállnia ahhoz, hogy beszélhessen a kintiekkel, mert egy kétirányú kommunikációs rendszert is beépítettek.

Annak ellenére, hogy az autó az apokalipszis ellen is véd, az utasoknak nem kell lemondaniuk a kényeztetésről. Négyzónás klímával, Bose hangrendszerrel, TV-vel, szeparált hátsó ülésben terpeszkedve élhetik túl a világ pusztulását. Opcionálisan rendelhető hűtő, szórakoztató rendszer, masszírozós ülések vagy akár elektromosan állítható lábtámasz is.

Az Audi A8 L Security változata kifejezetten közjogi méltóságok és államfők részére készült.
Biztonságosabb lett az Audi A8 L 11 Az A8 L Security kezdetben a 6,3 literes W12-es motort kapja meg, ami 500 lóerőt és 625 Nm nyomatékot ad le. Ezzel a túlsúlyos autó 7,3 másodperc alatt van százon, ám a végsebessége 210 km/h-ban limitált. Várható azonban a négyliteres V8-assal is, amellyel állítólag 10-11 liter körül tartható majd az átlagfogyasztása.
Az autó áráról egyelőre nem esett szó, forgalmazása viszont idén nyáron indul.