A Chevrolet Volt is villanyautónak indult, sokáig titkolták, hogy lesz benne egy benzinmotor is. A BMW Megacity EV története is hasonlóan alakul.
Egyre több információ lát napvilágot a tervek szerint 2013-ban gyártásba kerülő kis elektromos BMW-ről. Eddig azonban azt hirdették, hogy a Megacity EV tisztán elektromos hajtású lesz. Éppen ezért meghökkentő a hír, hogy egy kisméretű belsőégésű motort azért csak becsempésznek a lemezek alá.

Ahogyan az Audi A1 e-tron esetében, a BMW motorja sem vesz közvetlenül részt az autó meghajtásában, mindössze a lemerülőben lévő akkumulátorokat tölti föl, a hatótáv megnövelése céljából.
A szénszálas karosszéria alatt, az autó orrában elég hely van arra, hogy elhelyezhessék az erőforrást. A vevők azonban dönthetnek arról, hogy nagyobb csomagteret szeretnének, vagy kiterjesztet hatótávot.

A Megacity EV 35 KWh kapacitású lítium-ion akkumulátorai egy töltéssel 160 kilométer megtételére teszik alkalmassá az autót. A belsőégésű motor beépíttetésével a vásárlóknak nem kell aggódniuk azon, hogy úton a nagyi felé megáll a kocsi és szégyenszemre egy másik után kell kötni.