Még sokak emlékeiben élénken él a tavaly novemberben, a Lágymányosi hídnál történt tragikus baleset. A három fiatal halálával járó esemény után fellángoltak a viták, a felelősség kérdéséről. A vélemények abban megegyeztek, hogy a táblák és útburkolati jelek elégtelenre vizsgáztak ebben a szituációban.
Aki ritkán vezet a fővárosban, biztos érezte már magát kiismerhetetlen kusza dzsungelben. Fáradtan, kevés tapasztalattal előfordulhatnak végzetes hibák. Ezen a helyzeten kíván változtatni a hatóság, az úgynevezett „tenyértáblák” bevezetésével.
A Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kezdeményezésére januárig felülvizsgáltuk az összes budapesti hídfelhajtót, autópálya-felhajtót és az összes osztott pályás útra vezető felhajtó csomópont forgalmi rendjét, melynek kapcsán a BKK azt kérte, hogy a Nyugat-Európában, pl. az osztrák autópályákon elterjedt „tenyértáblák” bevezetését is vizsgálják.
A vizsgálatok eredményeként, a BKK-val közösen kiválasztott huszonkét helyszínen új, „tenyértáblákat” helyez el az FKF Zrt. A „tenyértáblák” célja a forgalombiztonság növelése és az emberi figyelmetlenségből eredő téves szembemenetel valószínűségének további csökkentése.
Az 1,5 m2 felületű, neonsárga figyelmeztető táblákon egy fekete tenyér látható, a közepén behajtani tilos jelzéssel, valamint „STOP!” felirattal. A tervek szerint ezek közül harminc kerül ki az utak mellé. Mivel azonban a közúti jelzések között e tábla még nem szerepelt eddig, az illetékes minisztérium jóváhagyását kellett kérni, amit meg is kapott az új jelzőtábla. A táblák beszerzésére, felszerelésére darabonként 95 ezer, összesen 2,85 millió forintot fordít a főváros.A BKK célja, hogy a közösségi közlekedést használók mellett az egyéni közlekedést választók is biztonságosan elérhessék úti céljukat.