A BMW autógyártó részlege már jó ideje használja a kanyarkövető világítást egyes modelljeiben. A rendszer szenzorjai a kormány elmozdulása és az aktuális sebesség függvényében állítják be a fénysugarak szögét, így képesek bevilágítani a kanyarokba, jelentősen biztonságosabbá téve az éjjeli közlekedést. Motoroknál nem használtak ilyen megoldást, eddig.
A BMW kanyarkövető fényszórót készített motorokhoz. A BMW K 1600 GT és K 1600 GTL a világ első olyan motorkerékpárjai, amelyek kanyarkövető xenonvilágítással is rendelhetőek.
A hagyományos motorkerékpár-világítások képtelenek teljesen bevilágítani a kanyarokat, mivel a fénysugarakat csak egyenesen előre képesek kibocsátani. Vagyis nem elég jók ahhoz, hogy bevilágítsák az utat a motoros igényei és sebességválasztása szerint, nem képesek arra sem, hogy a motor terhelésétől és vezetési stílusától függően változtassák a fényszórók beállításait, így gyakran fordul elő, hogy a világítás a szembejövő forgalmat zavarja, nem pedig a motorost segíti.
Mivel a motorok a kanyarokban bedőlnek, ezért nem lehetett egyszerűen adaptálni az autóknál használt technológiát, hanem a gyártónak teljesen új platformot kellett fejlesztenie a kétkerekűek számára. A K 1600-as modellek első és hátsó tengelyén érzékelők találhatóak, amelyek a normál fényszórókat állítják a motor terheltségétől függően. Az opcionális kanyarkövető világítás viszont a motor dőlésszögének megfelelően fordul egy tükör és egy szervomotor segítségével, így képes bevilágítani a kanyarokat. Ha a motor dőlési szöge megváltozik, a tükör is elfordul a tengelyen, ezzel kiegyenlíti a döntés következtében az útra jutó fény mennyiségének csökkenését, javítva az aktív biztonságot.
Ahogy a motor behajt egy kanyarba, az első lámpa fénysugara követi az út irányát, így a motoros mindig tökéletesen láthatja az utat maga előtt. Az új modellek már rendelhetőek.