Három héttel az évadnyitó Svéd-rali után folytatódik a rali-világbajnokság. Március harmadikától Mexikóra figyelnek a rali szerelmesei. A vb-n ezzel a versennyel kezdetét veszi a murvás versenyek sora, melyből zsinórban hét lesz, így várható, hogy a mostani futam közelebb visz minket a 2011-es erőviszonyokhoz.
Ennél nagyobb aligha lehetne a kontraszt, hiszen míg Svédországban -20 fokos hidegben, hóban és jégen zajlott a verseny, most viszont akár plusz 30 fok is lehet. Így míg az északi versenyen kiegészítő borításokat használtak az összekötő szakaszokon, hogy melegen tartsák a motort és az utascellát, most nem győznek majd hűsítő levegőért rimánkodni a csapatok, hogy némi pluszlóerőt csaljanak elő az 1,6-os motorokból és csökkentsék a fékek túlmelegedését.
A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd, de lesznek keskeny és kanyargós részek is. A versenyre jellemző, hogy nagyon sokféle talajon zajlik.
A 2010-es Mexikó-rali érdekesebb pillanatai
Ahogy általában a murvás ralik esetében lenni szokott, hátrányt jelent elsőként végigmenni az úton. Az elsők, ezúttal a fordos pilóták – köztük is Mikko Hirvonen legelsőként – tisztítják meg az utat a hátrébbról rajtolók számára, akik így a tiszta út előnyeit és gyorsaságát élvezhetik majd.
„A világbajnokságban elért vezető pozíciónak is vannak hátrányai, egyike ezeknek az, hogy az év első murvás raliján elsőként rajtolok el. A riválisaim jobb pozícióval rendelkeznek, így az első nap nehéz lesz, de így is megpróbálok harcolni a győzelemért” – szögezte le a világbajnokságban vezető Hirvonen. „Nem a legjobb eredményeket értük el itt az elmúlt években, de hiszem, hogy az új autóval nagyobb eséllyel indulunk a győzelemért” – tette hozzá. Csapattársa, Jari-Matti Latvala „csak” harmadik lett az első versenyen, így ő az első nap biztosan kevésbé fog szenvedni, így jó esélyekkel indulhat.
Loeb az utóbbi négy évben mindannyiszor megnyerte a Mexikó-ralit, most is ő az első számú favorit, már csak az évadnyitón elért gyenge eredményéből fakadó jó rajtpozíciója miatt is.
„Az első murvás ralival veszi igazán kezdetét a szezon. Ez az, amivel az év nagy részében találkozhatunk. Tudjuk, hogy sokan esélyesek a győzelemre. A mi szemszögünkből nézve nagyon fontos, hogy egyetlenegy pontot se adjunk oda a világbajnoki címért folyó küzdelemben.”
A Ford svédországi tarolása után a Citroën nagyon reméli, hogy a murván végzett tesztek az új DS3-mal meghozzák gyümölcsüket Mexikóban és visszavághatnak.
Van rá esélyük, hiszen tavaly övék volt az első három hely, azok a pilóták most is az ő autóikban ülnek és a rajtpozíciójuk sem rossz. Sebastien Ogier az egyik és a privátként induló Petter Solberg a másik. A norvég most szinte tökéletesen azonos feltételek mellett küzdhet Loeb ellen.
„Nagyon várom már, hogy a DS3-mal murván is versenyezzek” – mondta Petter Solberg. „Egynapos tesztünk volt Franciaországban a múlt héten, ahol arra koncentráltunk, hogy a megtaláljuk a legjobb beállítást a mexikói szakaszokra, és biztos vagyok afelől, hogy megvan. Ötödikként rajtolni az első napon az jó, úgy vélem, a rajtpozíció kulcsfontosságú lesz ezen a versenyen.”
Solberg tavaly második lett a dél-amerikai versenyen, miután hatalmas csatában a harmadik helyre szorította Ogiert. Ezúttal nem is lesz több Citroën DS3 WRC a mezőnyben, mert Kimi Räikkönen nem indul el ezen a versenyen. Rajongói legközelebb a március végi Portugál-ralin láthatják a Svédországban nyolcadik helyen célba érő Forma-1-es világbajnokot.
Ford Fiesta WRC-ből viszont kilenc áll rajthoz a versenyen. Ken Block mellett indul a Svéd-rali meglepetésembere Mads Ostberg, aki a Svéd-ralin elért második helye után Norvégiában még megnyert egy kisebb versenyt, mielőtt elrepült volna Mexikóba. A Stobart színeiben indul Matthew Wilson és Hennig Solberg, és újra feltűnik két régi ismerős, Federico Villagra és Evgeny Novikov is.
A versenyről:
A Mexikó-rali központja León (a cipőgyártás fővárosa), Mexikó ötödik legnagyobb városa, 1,3 millió lakossal. A város 1800 méterrel a tengerszint felett van, és olyan magasságban versenyeznek majd, ahol Európában már síelni szoktak, így még a raliautók motorjai is levegőért kapkodnak. Az útvonal legmagasabb pontja 2700 méternél lesz, ez az Ortega gyorsasági szakasz, ahol az autók a felhők között száguldanak majd. Nem véletlen, hogy a Ford két napig egy brit laborban próbálta tökéletesre hangolni az új 1,6-os turbómotort, a mexikói magaslati levegőt szimulálva.
A Mexikó-rali teljes hossza: 1031,3 km, amelyből a mért szakaszok 364,87 km-t tesznek ki. Összesen 22 gyorsaságit kell teljesíteni a résztvevőknek, amelyeket 11 különböző szakaszon rendeznek.
A Mexikó-rali a csütörtök délelőtti négyórás shakedownnal kezdődik, majd az igazi verseny a rajtceremóniát követően este 20.06-kor a Guanjuato városában rendezett speciál szakasszal veszi kezdetét. Az időeltolódás -7 óra Magyarországhoz képest.
Ken Block belsőkamerás felvétele a tavalyi versenyen
Forrás: Amber PR