Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. tájékoztatása szerint januárban 3454, februárban pedig 3526 új autót helyeztek forgalomba, a két hónap alatt összesen tehát 6980-at, a tavalyi első negyedévben 10214-et.

Az adatok alapján februárban is a Fordból került a legtöbb új autó piacra, összesen 443, ez a szám 2010 februárjában 325 volt. A márka idei piaci részesedése így 12,56 százalékra nőtt a tavalyi hasonló időszakban mért 10,69 százalékról.

Míg az idén januárban a második helyen az Opel szerepelt 391 új forgalomba helyezett autóval, februárra megelőzte a Skoda 418 személygépkocsival, amely a piaci részesedés 11,85 százaléka. Ez az adat a tavaly februárihoz képes kismértékű csökkenést mutat, akkor 12,33 százalékos volt e márka részesedése.

A harmadik helyezett lett az Opel, a forgalomba helyezett új autóinak száma a tavaly februári 310-ről az idén 413-ra nőtt, a piaci részesedése pedig 10,19-ről 11,71 százalékra emelkedett.

A Suzuki, amely évekig vezette a listát az idén februárban a 13. helyre csúszott le – januárban még a 8. volt – a 91 forgalomba helyezett autójával, piaci részesedése a januári 3,44 százalékról februárra 2,58 százalékra zsugorodott.

Forrás: MTI, Datahouse