Eddig egyértelmű volt, ha egy autóból páncélozott változat készült, akkor a normál modellekhez képest romlott a dinamika és szükség volt erősebb alkatrészek alkalmazására.
A Daimler elkészítette a Maybach Guard modellt, amely a szabályt erősítő kivétel. Állítólag amikor eredetileg megtervezték a Maybach 62-öt, annyira túlméretezték a modellt, hogy most nem volt szükség az átalakítására, annak ellenére, hogy a speciális acélból és kevlárból készült páncélzat 406 kiló pluszt jelent. Nem spóroltak anno a német mérnökök. Így most nem kellett hozzányúlni a 2,9 tonnás normál modell felfüggesztéséhez és a fékrendszerhez sem.
Sőt, a Guard továbbra is kellő dinamikát kínál a dúsgazdag utasának. Bár a 0-100 km/órás sprintidő 5,4 másodpercről 5,7 másodpercre romlott, de a páncélozott Maybach is képes 250 km/órás végsebességre. Mondjuk az 5,5 literes, biturbó motor 900 Nm-es nyomatéka egy teherautónak is bőven elég lenne.
A hasonlóság akkora, hogy még hivatalos fényképet sem közöltek a járműről, mert nincs rá szükség, közleményük szerint még szakember számára is szinte lehetetlen megkülönböztetni az autót a hagyományos változatoktól. Az utastér pedig pláne ugyanolyan. Fényűző luxus. Itt is aranyozott pohárból kortyolhatja a pezsgőt a védett személy, miközben a szinte ággyá alakítható masszázsfotelbe süppedve mondjuk a Fegyvernepper című filmet nézi az utastérben lévő képernyők egyikén.