Médiatámogatók voltunk

Együtt, de nem egy kategóriában

Együtt, de nem egy kategóriában

2011. április 29. és május 1. között 45 csapat, 70 jármű indul Győrben az INNO-MOBIL Sportegyesület és az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség által szervett VI. Széchenyi Futamon, ahol kizárólag Alternatív Hajtású Járművek állnak rajthoz.

Anno a fosszilis energiahordozók árának drasztikus növekedése és a környezetszennyezés egyre égetőbb problémája kapcsán indult útjára a Széchenyi Futam, amely problémák égetőbbek ma, mint valaha. A rendezvény küldetése ugyanakkor, hogy tehetséges, fiatal tervezők jövőbe mutató találmányait mutassák be.

Az idei futamon tíz kategóriában nevezhetnek az indulók. A saját építésű vagy átépített járműveket hajthatja elektromos áram, hidrogén, napenergia, sűrített levegő. A versenyen egymillió forint összértékű díjazással kívánják motiválni az innovációra a jelentkezőket. Ennél azonban talán még nagyobb hordereje van, hogy az előző év sikerére tekintettel ismét két járművet szeretnének kijuttatni nemzetközi kiállításra is.

Persze nemcsak külföldön lesz ilyen kiállítás, például 2011. május 5-7. között rendezik az 5. RENEXPO-t. A megújuló energiáról és az energiahatékonyságról szóló nemzetközi kiállítás és konferencia keretében az egyik nagy új témacsoport a fenntartható közlekedés lesz. Ezen belül speciális kísérőprogramként az elektromos mobilitás napja május 7-én.

Terveik szerint kiállítanak autót és hajót, különleges koncepció- és vizsgáztatott – közúti forgalomban is használható – járműveket, továbbá dinamikus bemutatókkal is készülnek a helyszínen.

„A válsággal egy időben volt tapasztalható az érdeklődés növekedése, melyen a 4 Ft/km-es üzemelési díjat látva nem is csodálkozunk. Magyarországon már most is többen átalakították a hagyományos autójukat elektromossá. Ennek a költsége egyébként 2-3 millió forint között van, melynek tetemesebb részét az autó akkumulátora adja. Viszont amennyiben elindul az elektromos autókhoz való akkumulátorok tömeges gyártása, a költségek is csökkennek, és még nagyobb mértékben várható az elterjedésük. Jó példa Amerika, Németország és a távol-keleti országok, amelyek milliós nagyságrendben tervezik az elektromos autók gyártását már a közeljövőben” – mondta Varga István, az immár hivatalosan is EU elnökségi rendezvénnyé előlépett RENEXPO szakmai igazgatója.