Bár sok BMW-vevőt nem érdekel autójuk erőátvitele, sőt sokaknak fogalmuk sincs, hol hajt autójuk, vannak, akik kifejezetten a hátsókerék-hajtás miatt szeretik a bajor modelleket.
A 2013-ban piacra kerülő új elektromos kisautó, az i3 esetében a környezetkímélő utazásmód az elsődleges szempont, de a BMW igyekszik megőrizni a vezetési élményt az akkumulátorok 170 kilós pluszsúlya ellenére is. A kis tömegű, karbonból készült utascella ebben is segít, nemcsak a hatótávolság növelésében. A fejlesztőknek kötelező célkitűzés volt a tengelyek közötti 50:50 százalékos súlyelosztás is.
Az i3 elsősorban nagyvárosok autójának készül. Végsebessége csak 150 körül lesz és nagyjából 10 másodpercen belül képes elérni a 100 km/órát. Ám ha csúszós az út és az ESP is ki van kapcsolva, még mindig kapható lesz egy kis mókázásra.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az alábbi kémvideó, ami az éppen Svédországban tesztelt autóról készült.