Mint ahogy arról korábban beszámoltunk a Volkswagen várhatóan még ebben a hónapban bejelenti, hogy beszáll a Rali-világbajnokságba.Úgy tudni a Volkswagen 2013-ra időzíti a Rali-világbajnokságon való részvételét, míg jövőre csak néhány kiválasztott versenyen vesz részt teszt jelleggel.  A

A pletykák szerint Európa elsőszámú autógyártója évi 100 millió eurós, nagyjából 27 milliárdos forintos költségvetéssel tervez. Ezzel az összeggel a Forma-1-ben a középmezőnybe lenne jó, de a Rali-világbajnokságban Krőzusnak számít majd.

Minderre persze van honnan költeni miután a Volkswagen-konszern 2010-ben összesen 7,14 millió autót és teherautót adott el világszerte, ami új rekord és 14 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ennek hatására a cég éves adózott eredménye 6,84 milliárd euró, 1800 milliárd forint volt.

Gigapénzzel csábítja Loeböt a VW 1
Gigapénzzel csábítja Loeböt a VW 11


A hírek szerint a VW szeretné megszerezni a Vb legjobb pilótáját, a hétszeres világbajnok Sebastien Loeb-öt. Állítólag a versenyképes technika mellett évi 15 millió eurós (4,1 milliárd forint) fizetést kínálnak neki.  Ezzel az összeggel a harmadik-negyedik legjobban fizetett pilóta lenne a Forma-1-ben is, de nagyjából tízszer többet keresne, mint a ralis listán második Mikko Hirvonen.  Természetesen a versenyzők fizetése, mindig csak nagyságrendben tudható, de Loeb állítólag jelenleg 9 millió eurót kap a Citroëntől évente.

Nagy kérdés, hogy a francia világsztár hajlandó megkockáztatni egy égést a pénzért, amikor amúgy is inkább a visszavonulása van inkább napirenden.
Gigapénzzel csábítja Loeböt a VW 12
A brit Autosport magazin megkérdezet a Olivire Quesnelt a Citroën Racing vezetőjét tartanak-e a Volkswagentől, ő azonban bízik benne, hogy képesek lesznek az új gyártó érkezése ellenére is megőrízni nyerő formájukat.

„Ugyanezt (nagy költségvetés) tették a Dakar esetében is” – mondta Quesnel. „De a Mitsubishi nyert pénz nélkül is. És ne felejtsük el, hogy a Mitsubishi is piros volt” – tette hozzá viccesen.  „Nem aggódom emiatt, a német fiúk így működnek. Szerintem, jó a sportnak és a bajnokságnak is, hogy beszállnak, ahogy a MINI érkezése is.”

Quesnelnek azonban két dolgot nem szabadna elfelejteni, hogy a VW végül legyőzte a Mitsubishit, megszakítva hétéves sikerüket. Ugyanakkor lehet, hogy más miatt is aggódnia kell a Citroën vezérnek, a Volkswagen szinte mindenütt a Red Bull támogatásával versenyez. Az energiaitalos márka a Rali-vb-n a Citroën szponzora, ha átpártolnak, az komoly érvágás lehet.