2009 őszén két tanulmányt mutatott be a MINI, a Coupé és a Roadster Conceptet. Norbert Reithofer, a BMW-csoport főnöke már akkor elárulta, hogy mindkét modell megjelenik a MINI kínálatában. 2011-es bemutatót jósolt.
Nem is kell csalódnunk, miután a minap tesztelés közben szinte álcázatlanul fotózták le a MINI Coupét. Az autó pont úgy néz ki, akár a tanulmány. Így várhatóan az akkor megadott adatok érvényesek most is.
A kupé hosszúsága anno a többi háromajtóséhoz hasonlóan 3,7 méter volt, de a magasságát 5 centivel megkurtították. A sportosra szabott tető alatt a többi MINI-vel ellentétben csak két ülés rejtőzik, de ami utas szempontból visszalépés, az a csomagtartónál előnnyé válik. Azzal, hogy nincs hátsó ülés, a normál változatok 160 literes csomagtartójával szemben 250 liter hely marad szabadon itt.
A kémfotók azt is elárulják, hogy az autót hátsó szárnnyal is felszerelik, amely vélhetően a sebesség függvényében bújik elő, csökkentve az autó farának a rövid tengelytávolságból adódó izgágaságát.
A várhatóan még idén piacra kerülő autóba elsőként a MINI legerősebb motorjai kerülnek. A Cooper S 184 lóerős 1,6-os turbómotorral mutatkozik be, míg a John Cooper Works variáns hasonló alapokon, de 211 lóerőt kínál. Utóbbival a 240 km/órás sebességet is képes lesz megközelíteni a kocsi.
Idén minden bizonnyal csak a kupét ismerjük majd, a roadster változatára minden bizonnyal jövő nyárig kell várni. A szintén kétüléses vászontető nem nyugdíjazza a MINI Cabriolet-t, az továbbra is a kínálat része marad, azoknak, akik a klasszikus MINI formával és négy üléssel akarnak nyitott tetős modellt.
Nem ezek az egyetlen tanulmányok a közelmúltból, amelyek megvalósulnak, de sorozatgyártásba kerül a Rocketman és valószínűleg a Paceman is.