A CRS Racing közreműködésével készült pályaautó karosszériáját az új légbeömlők, az oldalsó kötények, a hatalmas diffúzor, a szélesített első sárvédők és a fix hátsó szárny különbözteti meg az utcai változattól.
A motor teljesítményét nem hozták nyilvánosságra, csak annyit árultak el, hogy a 3,8 literes duplaturbós V8-as megfelel a szabálykönyvben előírtaknak. A hétsebességes duplakuplungos váltót száműzték a kocsiból, versenyváltóra cserélték.
Az előírások miatt az aktív futómű is kikerült a kocsi alól, hagyományos rugók és stabilizátorok vették át a helyét. A fékalkatrészeket az Akebono szállította, az ABS-ről pedig a Bosch gondoskodott.
Annak ellenére, hogy először volt pályán, az MP4-12C már tesztkilométerek ezreit tette meg, igaz szimulátorban, a McLaren wokingi központjában.
A valódi tesztek eredményei biztatónak tűnnek. Andrew Kirkaldy, a McLaren GT programjának projekt menedzsere így vélekedik: „A 12C szénszálas karosszériája és annak aerodinamikus kialakítása egy könnyű, dinamikus gépet eredményezett. Ezek a tulajdonságok képezik az alapját egy jó versenyautónak. A szimulátorban tesztelt új felfüggesztés működését most éles körülmények között is megtapasztalhattuk. Elégedett vagyok az eredménnyel és a fejlődéssel, amit elértünk.”
Az MP4-12C GT3-mal a csapat idén bejárja a FIA által minősített pályákat, tesztelési céllal vesznek részt a versenyeken. Jövő évtől pedig már a privát csapatok számára kínálják a győzelemre tervezett McLaren-t.