A Porsche bejelentette, hogy megkezdi a Porsche 918 Spyder forgalmazását. Természetesen az autót egyelőre még nem adják át az ügyfeleknek, de mégiscsak jobb az, ha az első pár évnyi mennyiségre már most beérkezik az előleg.
Az autó gyártása csak 2013. november 18-án indul, mert az az amerikai dátumforma szerint 9/18-nak olvasható. Az autó ára 645 000 euró, azaz nagyjából 174 millió forint. Ezért az összegért nemcsak kiemelkedő technikát, de exkluzivitást is nyújt a Porsche, miután mindössze 918 darabot gyártanak az autóból. Elődjéből, a Carrera GT-ből 1270 darab készült, azóta pedig jelentősen nőtt a gazdagok száma.
A mostani bejelentéssel párhuzamosan a Porsche néhány vázlatot is közölt, amelyen már a sorozatgyártású kivitel szerepel. A német gyár közlése szerint a kocsi nagyon közel lesz a 2010-ben bemutatott koncepcióautóhoz, elkészítésénél felhasználják a Carrera GT, illetve a Porsche 917 és RS Spyder versenyautóknál szerzett tapasztalatokat is.
A sorozatgyártású modell a szupersportkocsiknál megszokott módon szénszálas központi cellára épül, kialakítása targa lesz. A kézzel levehető tetőnek a kocsi orrában, a csomagtartóban alakítanak ki helyet.
Ahogy a koncepció esetében, úgy a szériában is konnektorról tölthető hibrid hajtás kerül a 918-asba. Az utasok mögött, középre beépítve kap helyet a 4,0 literes, V8-as benzinmotor 500 lóerős teljesítménnyel. Emellett az első és a hátsó tengelynél is alkalmaznak egy-egy villanymotort, amelyek együttesen 218 lóerőt produkálnak. A benzinmotor hétfokozatú, dupla kuplungos váltón át hajtja a hátsó kerekeket, de a villanymotoroknak köszönhetően könnyen megvalósítható a 4×4-es hajtás.
Mindent bevetve 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a 918 Spyder, míg végsebessége 320 km/óra. Dinamikájáról azonban többet árul el az, hogy a Nürburgringen gyorsabb a Carrera GT-nél.
Tisztán a villanymotorokat használva 25 kilométert tud megtenni az autó, ebben a konfigurációban 150 km/órás csúcssebességre képes. Ám a villanymotorok alkalmazásának köszönhetően az európai NEDC szabvány szerint 3,0 literes átlagfogyasztást értek el a fejlesztők. Az akkumulátorok teljes töltése három órát vesz igénybe 230 voltos hálózat használatával.
Ha valaki nem tudna várni 2013-ig, annak lehet jó hír, hogy piacra kerül az úgynevezett 911 Turbo S „Edition 918 Spyder”, amely viszont azonnal megvehető. A kupé és kabrió kivitelben piacra kerülő sportkocsi egyedi felszereltséggel és színvilággal készül és csak azok rendelhetnek belőle, akik a 918 Spyderből is vesznek. Amíg megérkezik az igazi, addig is jelezheti a tulaj az ismerősőknek, neki bizony érkezik egy a szuperautóból.