Még január elején szivárogtak ki képek a Mercedes C-osztály új tagjáról, a Coupéról, ám a modellt azóta sem mutatták be hivatalosan. Mostanra a gyár elérkezettnek látta az időt a leleplezéshez. Ellentétben a megszokottól, elsőként nem az egyszerűbb modellt láthatjuk, hanem a sorozat legdurvább darabját, amely máskor fél-egy évvel később szokott érkezni.
Ahogy szedán testvérét, ezt is C63 AMG-nek hívják és a műszaki tartalom is azonos. Motorja 6,2 literes V8-as, maximális teljesítménye 457 lóerő. Kormányról is kapcsolható, hétfokozatú automata váltó kapcsolódik a motorhoz, amely négyféle vezetési programot – manuálist is – kínál, ugyanakkor rajtautomatikát is rejtettek bele.
Ezzel 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig – elektronikus korlátozással – 250 km/óra. Így nemcsak teljesítményében, de menetdinamikai adatai szerint is jobb első számú ellenfeleinél, a BMW M3 és az Audi RS5 modelleknél.
Ám a Mercedes nem elégedett meg ennyivel. Ehhez a modellhez is rendelhető az AMG teljesítménycsomag, amelyben az SLS AMG dugattyúit, hajtókarjait, főtengelyét vetik be, így a motorteljesítmény 487 lóerőre növelhető, a gyorsulás pedig 4,3 másodpercre javul.
Nemcsak teljesítményről szól azonban az AMG, hanem feszesebb futómű, közvetlenebb kormányzás és nagy teljesítményű fékrendszer is része a csomagnak. A C63 AMG alapfelszereltségként 18 colos keréktárcsákkal büszkélkedik.
Szemből nézve nincs különbség a kupé és a januárban ráncfelvarráson átesett szedán között. Itt is a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszórók uralják a képet. Fehér fényezéssel tűnik igazán ütősnek a modell, ilyenkor ugyanis még hangsúlyosabbak az egyedi spoilerekkel felruházott karosszéria fekete betétjei, amelyekből jutott a tetőre, a visszapillantókra, az első és hátsó lökhárítókra, de a felni is lehet ilyen színű.
Ha csak az utastér első traktusát nézzük, nincs különbség a lépcsőshátú, illetve kombi változathoz képest. Egy az egyben kerültek át az elemek. Az AMG is hozza a Mercedestől megszokott stílust, de a bőrborítású sportülések és sportkormány, valamint a fém-, illetve karbonbetétek sportos hangulatúvá varázsolják az utasteret. Hátul annyi a különbség, hogy két, kagylósított hely fogadja az utasokat, így a kupé csak négyszemélyes.
A Mercedes-Benz C63 AMG Coupe piaci bevezetése 2011 júliusában indul, ha valakinek nem elég az alapkivitel sportossága, kérhet karbonelemeket a karosszériához, illetve sport differenciálművet a hajtásba.