Bár a genfi autószalonon még úgy harangozta be a Škoda Vision D tanulmányt, hogy az „csak” a cseh márka jövőben érkező modelljeinek formáit hivatott jelezni. Ám a Škoda nemrég zajlott 2010-es évértékelőjén kiderült, nagyon is valóságos autót takarhat.
A tavalyi értékesítési, gazdasági eredmények bemutatása során elhangzott, hogy a 2010 során kifejlesztett „Škoda Növekedési Stratégia” keretében a vállalat 2018-ra legalább 1,5 millió járműre, azaz mai volumenéhez képest kétszeresére kívánja növelni értékesítését.
„Nem elégedhetünk meg az eddig elértekkel, hanem eggyel magasabb fokozatba kell kapcsolnunk. A Škoda márka óriási lehetőségeket rejt és jelentős növekedés előtt áll, ami piaci tevékenységünkre és modellpalettánk bővítésére egyaránt érvényes” – húzta alá Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.
A Škoda széles körűen kíván új termékekbe invesztálni, világszerte újabb és újabb piaci szegmensek vásárlókörét nyerve meg a márka számára. 2012-ben ennek keretében a Škoda szempontjából stratégia lépésére kerül sor: a méretében a Fabia és az Octavia közé szánt kompakt limuzin érkezik. Ennek alapját adhatja a pletykák szerint a Vison D. A tervek szerint a Golf méretű autó a Škoda palettájának újabb jelentős volumenmodelljeként szerepelhet majd. Az ígéretek szerint praktikus autó lesz, optimális térkínálattal és kiemelkedően kedvező ár-érték aránnyal.
Ám addig is lesz újdonság s Škodánál, hiszen még az idén megérkezik az új „City Car”. „Ez a modell a márka válasza az alacsony tüzelőanyag-fogyasztású és fenntartási költségű kisautók iránt tapasztalható mind élénkebb érdeklődésre, egészen új értékesítési potenciált kínálva európai piacainkon” – fogalmazott Wahland. Ez a modell valószínűleg a Volkswagen Up! cseh megfelelője. Olyannyira hasonlatosak, hogy egy gyártósoron készülnek majd. Eleinte belsőégésű motorral kerül piacra, de készül belőle majd villanyautó is. Elsőként háromajtós karosszériával készül, később nyújtott padlólemezzel, ötajtósként és áruszállító kivitelben is gyártják majd.
Növekedési stratégiája tekintetében a vállalat igencsak masszív alapokra építkezhet, értékesítése a 2010-es év folyamán új rekordot felállítva elérte a 762 600 darabot.