Meghökkentés, az kell a népnek. Manapság annyi információ ér minket, hogy kiemelkedően fontos a figyelemfelkeltés a cégeknek ha valamit tudtunkra akarnak hozni. Különösen igaz ez az internet kifogyhatatlan tartalommal zubogó világára. Az új Ford Focus elődjétől nagyon eltérő az USA-ban. A Ford a modell amerikai bevezetése kapcsán ezért új szóvivőt (átvitt értelemben) alkalmaz, Doug-ot. Aki nem más, mint egy kesztyűbáb.

Feladata pontosan az, hogy a hagyományos 30 másodperces tévé reklámspotok kötöttségein túllépve, vicces előadással ismertesse meg az emberekkel az autót. Az eddigiek látva sikerül is neki, ami kevéssé meglepő, ha tudjuk, hogy Hollywoodi szakemberek segédkeznek a filmek elkészítésénél.  Doug a YouTube, Twitter, Facebook stb. közösségi oldalakon tűnik majd fel.

A kampány a hónap elején kezdődött és az első videó, amelyben Doug meghiúsít egy rablást rögtön a Ford egyik legnézettebb videója lett. Majd segített egy buszon rosszul lett, azt követően egy fuldokló hölgyön, de mindannyiszor amilyen gyorsan jött, úgy távozott. A – történet szerint – rejtélyes hős ezeuktán lebukott és a Ford adott neki egy új Focust használatra.

A tervek szerint hetente újabb helyzetekben tűnik fel a narancssárga báb, amelynek történetei során megismerhetik az emberek a Ford Focust. 

Doug megakadályoz egy rablást:

Doug a sajtótájékoztatón:
A báb hozza a formáját, kikezd az egyik hölgy újságíróval.

Doug történetei külön csatornán követhetők a YouTube-on, az oldal ezen a linken elérhető.

Ez az ötlet folytatása a Ford 2009-ben indított kampányának, amelynek célja a közösségi oldalak erőteljes használata. Akkor a Fiesta Mozgalom során száz Ford Fiestát adtak ki használata ügyfeleknek, azzal a feltétellel, hogy minden nap beszámolnak tapasztalataikról a fennemlített oldalak valamelyikén.