Immár 15 éve a Mercedes tuningrészlege, az AMG szállítja a biztonsági és orvosi autót a Forma-1 számára. 2011-ben továbbra is a tavaly bemutatott Mercedes SLS AMG látja el a biztonsági autó feladatait. Az 571 lóerős, sirályszárnyas sportkocsit Bernd Mayländer vezeti, de nemcsak az F1, hanem a betétfutamok, így a GP2 és a Porsche Szuperkupa alkalmával is.
1996 óta Mercedes C-osztály kombi dolgozik orvosi autóként a Forma-1-ben, kezdte a C36 AMG, majd a C55, 2008 óta pedig a C63. Miután januárban bemutatkozott az utcai C63 AMG felújított változata, így az F1-ben is leváltják a kocsit. A hétvégén Ausztráliában már az új autó szerepel majd. Remélhetőleg minél kevesebbet!
A kombi feladata, hogy vészhelyzet esetén gyorsan a helyszínre érjen, illetve a verseny kritikus szakaszában – az első körben – képes legyen valamelyest tartani a mezőny tempóját. Ez a 487 lóerős motorral viszonylag megy is, hiszen pl. százra mindössze 4,5 másodperc alatt képes felgyorsulni.
Eltekintve a fényhídtól, külsőleg megegyezik az utcai modellel, de belül sokkal inkább egy versenyautóra emlékeztet a szupergyors mentőautó. A versenyülések, a hatpontos övek, illetve a kommunikációs eszközök legalábbis ezt sejtetik.
Az orvosi autót, amelyből a biztonsági autóhoz hasonlóan kettő van a helyszínen, Alan van de Merwe vezeti, mellette Dr. Gary Hartstein, az F1 hivatalos orvosa ül, illetve két helyi orvos hátul foglal helyet.
A Mercedes-Benz eddigi biztonsági autói az F1-ben:
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: CLK 55 AMG (C 208)
2000: CL 55 AMG (C 215)
2001: SL 55 AMG (R 230)
2003: CLK 55 AMG (C 209)
2004: SLK 55 AMG (R 171)
2006: CLK 63 AMG (C 209)
2008: SL 63 AMG (R 230)
2010: SLS AMG (C 197)
Orvosi autó:
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210)
1998: C 55 AMG Kombi (S 202)
2001: C 32 AMG Kombi (S 203)
2004: C 55 AMG Kombi (S 203)
2008: C 63 AMG Kombi (S 204)