A Portugál-rali vasárnapi programja

SS14 Silves 1 – 21,39 km
SS15 Santana da Serra 1 – 31,04 km
Szerviz Algarve Stadion
SS16 Silves 2 – 21,39 km
SS17 Santana da Serra 2 (Power Stage) – 31,04 km

Négy szakasz, összesen alig több mint száz versenykilométer maradt vasárnapra a Portugál-raliból. Ennyi maradt Sebastien Loeb számára, hogy megpróbálja utolérni a 37,5 másodperccel előtte álló, a versenyben vezető csapattársát, Sebastien Ogiert.

Ám Loeb másként döntött (persze lehet, hogy a Citroën kérte meg), nem támadott. Ettől kezdve a Citroën csapat két autója visszafogottan autózva hajtott a cél felé, az első három szakaszon nem autóztak a legjobb három között. Nem kockáztattak, a biztonságra mentek.

„Azért döntöttem úgy, hogy nem támadok, mert tudtam, nincs igazi esélyünk rá, hogy utolérjük. Az egyetlen esélyünk az volt, hogy a határig hajszoljuk. (Így késztette hibára Ogier-t Mexikóban is Loeb – a szerk.) Ezúttal azonban a verseny elejétől remekül vezetett és a 30 másodperces különbséggel nem volt ok rá, hogy megpróbáljuk. Egy csapatban vagyunk, a Citroënnek dolgozunk, nem terveztem, hogy támadok.”

Sebastien Ogier nyerte a Portugál-ralit 1
Sebastien Ogier nyerte a Portugál-ralit 47 Ezzel pedig a Citroën kettős győzelmet ünnepelhet, miközben az egész hétvégén kiemelkedően teljesítő Ogier megszerezte pályafutása harmadik győzelmét, az egyéni bajnokságban pedig újra felzárkózott. Győzelmek tekintetében a Citroën 2:1-re áll a Forddal szemben. 


„Nagyon elégedett vagyok, tökéletes hétvégét zártunk” – mondta Ogier, akinek sikerében nagy szerepe volt annak, hogy pénteken a jó rajtpozíció érdekében az utolsó szakaszon befékezett, hogy három pilótát is maga elé engedjen. „Az egész csapatnak ajánlom ezt a győzelmet, mert tökéletes autót biztosítottak és az után is bíztak bennem, hogy Mexikóban (első helyről esett ki – a szerk.) hibáztam. Ez a legjobb módja, hogy visszatérjek a balesetből.”

Ugyanakkor Loeb az utolsó szakaszon megmutatta, hogy megvan a sebessége, és csak a tegnap Hirvonen defektje miatti porban begyűjtött fél perc miatt nem volt esélye nyerni. A külön pontokért rendezett power stage-en a lovak közé csapott és leggyorsabbként zárt. Amiért persze nemcsak erkölcsi elismerés, de három pluszpont is jár, így pedig Hirvonennel azonos pontszámmal áll a bajnokság élén.
Sebastien Ogier nyerte a Portugál-ralit 48 Persze nemcsak Loeb versenye veszett oda szombaton, de a Fordé is, hiszen Hirvonen a defekt mellett a meghibásodott futómű, Jari-Matti Latvala pedig az eltört féltengely miatt veszített perceket. Ma már esélyük sem volt.

Ám Latvala a hatalmas hátránnyal mit sem törődve úgy ment, mintha a győzelemért meccselne. Mikor erről kérdezték, azt mondta, hogy élvezi az autózást és elkapta a ritmust. De ez csak arra volt jó, hogy nem négy, hanem három perccel lemaradva szerezte meg a harmadik helyet.

Latvala teljesítménye egészen kiemelkedő, hiszen az évad eddigi versenyein a dobogón végzett, mindannyiszor harmadikként zárt. A power stage-en a második leggyorsabb volt, ami további két pontot hozott neki.

Vele szemben Mikko Hirvonennek ma sem volt miért örülni, ezúttal az ő Ford Fiesta WRC-jében volt gond a féltengellyel, majd a végén ismét a futómű hibásodott meg. A hibáknak köszönhetően napközben még az ötödik helyre is visszaesett Matthew Wilson mögé, de a következő szakaszon visszaszerezte a negyedik helyet.
Sebastien Ogier nyerte a Portugál-ralit 49 Hihetetlen, de Wilson mögött Petter Solberg lett a hatodik, aki pénteken négy defektet kapott és elegendő pótkerék hiányában kénytelen volt időlegesen kiállni. Szombaton és ma viszont űrsebességre kapcsolva zárkózott fel a huszadik helyről. „Nagyon, nagyon szomorú vagyok az első nap miatt” – mondta Solberg. „De én soha nem adom fel.”

Solberg ma megelőzte Kimi Räikkönent és Federico Villagrát, illetve testvérét, Henning Solberget. Igaz, utóbbi megelőzéséhez nem sok köze volt, a másik norvég a Fiesta turbójának meghibásodása miatt veszített három helyet. Raikkönen nem bánkódott amiatt, hogy az utolsó szakaszon elvesztette hatodik helyét, elégedett volt idei második versenyén (Mexikót kihagyta).

„Tudtam, hogy Petter pokolian nyomja majd, de ez rendben van” – mondta. „A rövidke teszt után a versenyen rengeteget tanultunk az autóról. Fejlődtünk az autóval és egy kicsit javult a sebességünk is.”

A power stage és a dobogó:

A Portugál-rali végeredménye (17/17):

1. Sebastien Ogier Citroën Total WRT DS3 WRC 4 ó 10 p 53,4 mp
2. Sebastien Loeb Citroën Total WRT DS3 WRC +00 p 31,8 mp
3. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +03 p 22,1 mp
4. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +06 p 16,3 mp
5. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +07 p 48,5 mp
6. Petter Solberg PSWRT Citroën DS3 WRC +10 p 17,4 mp
7. Kimi Raikkonen ICE1 Racing Citroën DS3 WRC +10 p 54,1 mp
8. Federico Villagra Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC +11 p 38,8 mp
9. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +14 p 16,4 mp
10. Dennis Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +17 p 54,6 mp

Továbbiak:

14. Khalid Al-Qassimi Team Abu Dhabi Fiesta RS WRC +27 p 10,1 mp
22. Peter Van Merksteijn Van Merksteijn Citroën DS3 WRC +39 p 39,6 mp
31. Mads Ostberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +59 p 29,4 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

A rali-világbajnokság állása a Portugál-ralit követően:

Pilóták:

1. M. HIRVONEN 58 pont
2. S. LOEB 58
3. J. LATVALA 48
4. S. OGIER  41
5. P. SOLBERG 31
6. M. OSTBERG    28
7. M. WILSON    12
8. H. SOLBERG    10
9. K. RAIKKONEN 10
10. P. ANDERSSON 6

Konstruktőrök:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100 pont
2. Citroen Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg World Rally Team 22
5. Ice 1 Racing    16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team  6
9. Monster World Rally Team 6

A rali-világbajnokság következő versenye a Jordán-rali lesz április 14-16. között.