Már hagyományosnak mondható, hogy a Porsche a turbós modelljeiből készít egy még erősebb, sportosabb változatot. Így készült a 911 Turbo S, a GT2 RS, illetve a Cayenne Turbo S. A Porsche bejelentette, hogy a Panamera csúcsmodelljét is kezelésbe vették, elkészítve a Panamera Turbo S-t.
Az S kivitelben is 4,8 literes motort találunk, ám módosított turbókkal és motorvezérléssel társítva. A teljesítménye ennek nyomán 50 lóerővel nagyobb, azaz 550 LE. Emellett a V8-as blokk nyomatéka 700-ról 750 Nm-re nőtt. Ugyanakkor ez a típushoz szériaként járó Sport Chrono csomagban a Sport mód aktiválásakor, padlógáznál 800 Nm-re ugrik rövid időre.
Nem meglepő módon a pluszteljesítmény hatására 0,4 másodperccel javult a Panamera gyorsulása, és már 3,8 másodperc alatt képes elérni a száz km/órás tempót. Igen, ez egy négyszemélyes kocsi. A végsebessége 303-ról 306 km/órára javult.
Ami igazán érdekes, hogy az erősebb motorral sem fogyaszt többet a Panamera. A Michelin új fejlesztésű, csökkentett gördülési ellenállású abroncsainak köszönhetően a normál Turbo modell 11,5 literes szabvány szerinti fogyasztása helyett az S 11,3-mal is beéri.
Nemcsak a teljesítményről szól a Turbo S, de külsőségekben is sportosabb. Új, 20 colos keréktárcsák díszítik, és az amúgy felárért rendelhető, sportosabb küszöbök és sportkipufogó is a szériafelszereltség része. Az utasteret már alapáron is kéttónusú bőr borítja, de a tervezők összeállítottak egy olyan színkombinációt is, ami csak a Panamera Turbo S-hez választható.
Az ügyfelekhez 2011 júniusától kerülő kocsi Németországban 167 ezer euróba, nagyjából 44 millió forintba kerül, azaz kb. 7,7 millió forinttal többe, mint az eddigi csúcsváltozat.