A Peugeot után kullog az Audi? Biztosan nincs így, de a Peugeot 3008 Hybrid4-ben alkalmazott megoldáshoz hasonlót épített be egy A5-ösbe: az összkerékhajtást a hátra épített villanymotor segítségével valósították meg.

Az A5 e-tron Quattro plug-in hybrid prototípusa a 211 lóerős, kétliteres benzinmotor mellé azonban nem egy, hanem két elektromotort csempészett, így az autó alkalmas tisztán elektromos üzemre is.

Az elöl elhelyezett villanymotor 45, míg a hátsó 81 lóerős teljesítmény leadására képes. Ez utóbbi azonban csak akkor lép működésbe, ha a hátsó kerekek tapadása csökken. A két elektromotort egy 9,4 kWh-s, lítiumion akkucsomag táplálja.

Tisztán elektromos hajtással az A5 e-tron Quattro 40 kilométert képes megtenni, legnagyobb sebessége 100 km/h lehet. A sportosságából semmit nem vesztett az A5-ös, hiszen 0,6 másodperccel hamarabb – 5,9 alatt – gyorsul százra, mint a sima 2.0 TFSI motorral szerelt változat, végsebessége pedig 228 km/h.

A gyár 2,7 literes átlagfogyasztást ígér, ám ez nemcsak a villanymotoroknak köszönhető. A mérnökök kénytelenek voltak nagy mennyiségben alkalmazni szénszálas műanyagokat és alumíniumot is. Csak így tarthatták 16 mázsa körül az autó üres tömegét – ennyi a széria TFSI tömege is.

Villanymotor az Audi A5-ben 1
Villanymotor az Audi A5-ben 15 Nem biztos, hogy a prototípusból valaha is szériamodell lesz, de a koncepció életképességét a Peugeot 3008 Hybrid4 már idén bizonyíthatja.