A jelentős költségcsökkentés miatt ennek az összegnek a túlnyomó részét karbantartásra kell fordítani, a burkolat- és hídfelújításokra a korábbi évek gyakorlatától eltérően a szakmailag indokoltnál jóval kevesebb forrás jut. Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban 9, 2007-ben 5,6, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot költött rekonstrukciós munkálatokra.
A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1-es Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején (július 31.) nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.
Az idei esztendő legnagyobb burkolat-helyreállítási munkájának helyszíne az M1-es autópálya 12-64 km-szelvények közötti része lesz (Bicske térsége), ahol szeptember és október között a haladó sáv aszfaltrétegének cseréje mellett az alapréteg megerősítését fogja elvégezni a kivitelező. Nagyfelületű burkolatjavításra ezen kívül még az M0-s autóút déli szektorában, valamint az M3-as autópálya emődi térségében kell számítani az év során.
2011-re két nagyobb csomópont-felújítási munkát ütemezett be az ÁAK, az egyik helyszín az M3-as autópálya gödöllői csomópontjának jobba oldala, a másik pedig az M7-es autópálya 63. km-szelvényénél, Székesfehérvár közelében található bal felhajtó ág lesz.
Emellett öt jelentősebb hídfelújítási munka szerepel az ÁAK idei programjában, dolgoznak az M5-ösön, az M1-esen, az M8-ason stb. is.