Elkészült az Audi legújabb szabadidő-autója, a Q3. A gyártó nem hazudtolta meg magát, visszafogottan elegáns autót alkottak, az ismert formajegyek használatával rajzoltak új járgányt. A Q3 természetesen leginkább a Q5-re emlékeztet, legegyszerűbben a lámpáiról azonosítható a kocsi.
Az Q3 belépőmodelljének tömege 1500 kiló alatt marad, ami annak is köszönhető, hogy a motorháztetőt és a csomagtartót alumíniumból gyártják. A szabadidő-autó forma ellenére igyekeztek a légellenállást csökkenteni, a karosszéria alaktényezője egész jó, 0,32. A jármű 4,39 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,60 méter magas. Ezzel nagyjából 5 centivel rövidebb a BMW X1-nél, amely az első számú ellenfele.
Belül sem váltották meg a világot a formatervezők, hiszen csupa ismerős megoldással, egyenkapcsolóval, -kormánnyal, -ülésekkel találkozhatunk. A minőségre viszont minden bizonnyal nem lesz panasz. A csomagtartó alaphelyzetben 460 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1300 liter fölé bővíthető.
Az autóhoz az alapfelszereltségen túl számos extra rendelhető, így kanyarkövető fényszórók, parkolási segéd, Bose hifi, internetelérés is.
Kezdetben háromféle motorral készül a Q3-as, ezek közül egy dízel. Az alapmotor a 2,0 TFSI, benzinmotor 170 lóerős teljesítménnyel, de a motor 211 lóerős kivitelben is kapható. Az erősebb variáns 6,9 másodperc alatt képes százra gyorsulni, végsebessége 230 km/óra. Dízelből eleinte a 177 lóerős 2,0 TDI választható. Mindhárom motor mellé állandó négykerék-hajtás társul, minden modellhez jár fékenergia-hasznosítási rendszer és motorleállító Start&Stop funkció is.
Később érkezik a 2,0 TDI 140 lóerős teljesítménnyel is, amely hatfokozatú manuális váltóval és elsőkerék-hajtással kerül a kocsiba, így ez a variáns 5,2 literes átlagfogyasztást képes produkálni a szabvány szerint.
A magyar ár egyelőre nem ismert, Németországban 29 900 eurótól (7,96 millió forint) vásárolható majd meg nyártól.