Erősebb változatokat mutat be a Melkus sportkocsigyártó a luxusmárkák seregszemléjének tartott Top Marques kiállításon Monte-Carlóban. Még 2009-ben leplezték le a Melkus RS2000-t, a keleti blokk legizgalmasabb autója, a Wartburg-motoros Melkus 1000 modernkori reinkarnációja.
Az eredeti autót 1969 és ’73 között, Drezdában gyártották, Heinz Melkus autóversenyző ötletéből. Ferrarikéhoz hasonló karosszériával és Wartburg-motorral készült összesen 101 darab. A klasszikus autó nyomán a versenyző most Lotusok kereskedésével foglalkozó családtagjai álmodták újra az autót.
A Lotus Elise alapjaira épült autóból újabb változatok születtek. A külső alig változott, maradt a a sportos forma, a ma ismét sikergyanús felfelé nyíló ajtókkal. A lényegesebb változás azonban a karosszéria alatt, az utasok mögött keresendő.
Eddig a Lotushoz hasonlóan a Toyota motorjait használta a Melkus, ám az új változatokba egy „ismert német gyártó” motorja kerül a kocsiba. Lehet ez az Opel, a BMW, de mi mégis inkább arra tippelünk, hogy a motor Győrből érkezik, azaz az Audiról van szó.
Az új motorral a korábbinál is izgalmasabb lehet a Melkus. Eddig a legerősebb változatba 270 lóerős motort szereltek. Az új GT 300, a GTS pedig 350 lóerős lesz, ugyanakkor a járművek tömege üresen továbbra is csak 965 kilogramm, miután még több részen alkalmazzák az ultrakönnyű karbonszálas műanyagot.
A pluszteljesítménynek köszönhetően a Melkus beléphet a 300-asok klubjába, hiszen a GTS képes elérni a 300 km/órás sebességet is, ami több vevőt hozhat a kis műhelyben dolgozó vállalkozásnak. A GT 4,5 másodperc, a GTS pedig mindössze 3,9 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót.
Nem véletlen, hogy Monte-Carlóban próbálnak vevőket találni az autóhoz, hiszen a korábbi változatért is közel 30 millió forintot kértek, az erősebb, gyorsabb autók nem lesznek olcsóbbak. A GT-ért valamivel több mint 32 millió forintnyi eurót kér a Melkus, míg a GTS ára megközelíti a negyvenmilliót.