Fényképész mesterünk, Szabó-Jilek Ádám ma a Millenárisra invitált. Ádám nem a Ganz gyárból továbbfejlesztett második kerületi helyszínre, hanem a magyar kerékpársport leromlott állagú, de így is izgalmas szentélyébe hívott, ahol ezúttal antik motorok és oldtimer autók köröztek biciklik helyett.
Csoportonként külön hajtottak fel a döntött pályára a veterán autók és motorok, a motorkerékpárok egészen lenyűgözőek voltak.
Remegett a beton és a levegő, ahogy elhúztak, kipufogójukból tompítatlanul áradt az a zene, amitől a belső égésű motorokért meg lehet veszni.

A Millenárison végigdöngetni remek ötlet. Megkönnyebbültünk, hogy nem tiltották be az egészet jóelőre
Érdekes volt látni egy stéherfutamot. A stéher a németből átvett szó, állót jelent. A motorkerékpáron szinte álló helyzetben, nyílegyenes háttal trónoló figura mögött teker a kerékpáros, kihasználva a jellemzően testes és magas motoros szélárnyékát. A felvezető mögött nagy tempóra fel tud gyorsulni speciális kerékpárjával, amelynek felnijére bandázzsal is odaerősítik a szingót, hogy az ujjnyi vékony abroncs le ne ugorjon a felniről, ami igen veszélyes volna a stéherek tempójánál.
Az autók közül a VW Bogárral érkező brigádot láttuk körbemenni, a csapat élén egy Volkswagen Typ 181-gyel. A Käfer technikájára épülő modell a német hadsereg és a posta futárautója volt, de szabadidő-autóként is befutott, például Balin is gyártották.
Jó volt megcsodálni a maroknyi brit roadstert, egy MG TD-t, egy MG Midgetet, egy Austin-Healey 3000-et és a Frogeye-nak (békaszemű) becézett Austin-Healey Sprite-ot. A menetet egy Jaguar XK 140 koronázta meg, amely hangerőben is legmasszívabb volt.
A motorkerékpárok dübörgésén kívül az volt igazán jó az eseményen, hogy legtöbben komolyan vették a szervezők kérését és korhű gúnyában érkeztek. A képeket végigkattintgatva a világháború előtti és utáni módiról is képet kapunk. Aki kedvet kapott ehhez a világhoz, az Oldtimer Expón, a fővárosi Vasúttörténeti Parkban április 15-17. között élőben is láthatja a gépeket és a tulajdonosokat.