Új terepre merészkedik a Peugeot, de szó szerint. A francia autógyár a Sanghaji Autókiállításon egy szabadidő-autó tanulmányt mutat be. A kupésra szabott, de igazából ötajtós SXC igazi nagytestű, 25 centivel hosszabb, mint a Peugeot mostani szabadidő-autója a 4007, sőt még a BMW X5-nél is nagyobb. A hosszúsága eléri a 4870 mm-t, miközben a tengelytávolsága is komoly, 3000 mm. Az SXC több mint két méter széles és 1,6 méter magas, így aztán illenek is rá a 22 colos kerekek.

Hibrid terepkupé a Peugeot-ról 1
Hibrid terepkupé a Peugeot-ról 19


Az egymással szemben nyíló ajtókon át négyszemélyes utastérbe juthatunk, B oszlop nincs. A külsőhöz hasonlóan a belső is high-tech érzést kelt. A vezető helye sokkal inkább emlékeztet egy modern harci repülőgép pilótafülkéjére, mint egy autóéra.

A jármű mozgatásról benzin-elektromos hibrid-hajtómű gondoskodik. Elöl 1,6 literes turbós benzinmotort találunk, míg hátul kapott helyett az állandó mágneses villanymotor. A rendszer része továbbá a hatfokozatú robotizált manuális sebességváltó.

Az ismert benzinmotor maximális teljesítménye 218 lóerő, míg a nyomatéka 280 Nm (túltöltéssel 300 Nm). Az elektromos egység egyenletes teljesítménye 54 lóerő, de rövid ideig képes 95 lóerőre is. Ehhez hasonlóan a nyomatéka 102, illetve 178 Nm. A két motor együttes maximális teljesítményét 313 lóerőben adta meg a Peugeot.

Igazán takarékos az SXC, hiszen vegyes üzemben mindössze 5,8 liter üzemanyaggal beéri száz kilométerenként, sőt közlekedhet benzin nélkül is. Tisztán elektromos módban is képes ugyanis 12,5 kilométert megtenni az autó.

Egyelőre nem tudni, hogy mi a szándéka a Peugeot-nak ezzel a tanulmánnyal, de elképzelhető, hogy ilyen autóval próbálna betörni a prémium modellek piacára, ahelyett, hogy a 607-esnek fejlesztenének utódot.